تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

بررسی مشکل آب شهرک گلخانه‌ای مهستان توسط مدیرعامل آبفای البرز
13 خرداد 1402 - 14:10
4
مدیرعامل آبفای البرز از تأسیسات و شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک مهستان بازدید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ


مدیرعامل آبفای البرز از تأسیسات و شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک مهستان بازدید کرد.

حمیدرضا نامداری به منظور بررسی مشکلات کم آبی این شهرک گلخانه‌ای که دارای ۶۴ واحد فعال برای کاشت انواع محصولات (توت‌فرنگی، گوجه فرنگی، کاهو و.
.
.
) است با چند تن از گلخانه داران دیدار و طی جلسه‌ای به بررسی راهکارهای کمک به آنها پرداخت.
گفتنی است اخیراً کامبیز حکیمی عضو هیات مدیره شرکت تعاونی شهرک‌های گلخانه‌ای مهستان به ایسنا گفته بود: این شهرک بزرگترین شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک تولید توت فرنگی است که متاسفانه به رغم رعایت زیرساخت‌های آبیاری برای تامین منابع آبی مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده است.
پس از اتمام پروژه مسکن ، چاه آب این گلخانه را برای تامین آب شرب مسکن مهر اختصاص دادند.
پس از سال‌ها بی‌آبی با پرداخت هزینه شخصی و بررسی راهکارهای موجود اقدام به حفر چاه دیگری کردیم سه سال پیش مقرر شد این چاه با اداره آب و فاضلاب تهاتر شود.
این اداره به رغم آنکه بر اساس رای دادگاه و دیوان عالی کشور موظف به تامین آب شهرک گلخانه‌ای شد از انجام این مسئولیت شانه خالی کرده است در حالی که شهرک گلخانه‌ای در نقشه تفصیلی شهر دیده شده و جزو معماری شهر مهستان محسوب می‌شود.
وی اعلام کرده بود که سه سال پیش این چاه را که در پایین دست اتوبان است تجهیز و آماده بهره‌برداری کردیم و طی جلساتی‌که ‌با فرماندار وقت‌، مدیر آبفای‌ وقت استان‌ و شهرستان داشتیم طی صورتجلسه‌ای چاه را از ما تحویل گرفتند و مقرر شد به حکم دیوان عالی کشور آب مورد نیاز شهرک را تامین کنند.
متاسفانه یکسال این کار انجام شد اما پس از آنکه مدیران وقت تغییر کردند و به تبع آن در سایر سیستم‌های تحت مدیریتشان ساز و کار و سلیقه‌ها هم دچار تغییر شد و این اقدام متوقف ماند.
این شد که متاسفانه شهرک دو سال است با کاهش شدید منابع آبیاری مواجه است.
یعنی نه چاه را به ما برمی‌گردانند و نه به شهرک آب می‌دهند.
در نتیجه‌ این بلاتکلیفی‌ها و مشکلات آبیاری این مجموعه تولیدی آن به زودی در خطر ‌تعطیلی‌ قطعی قرار خواهد گرفت.
علی حدادی نماینده ساوجبلاغ هم در گفت و گو با ایسنا، گفته بود که وزارت نیرو وظیفه دارد آب مجموعه‌های گلخانه‌ای و نیز بخش مهستان را تامین کند.
علیرضا عباسی نماینده البرز و عضو کمیسیون کشاورزی هم در خصوص شهرک گلخانه‌ای مهستان به ایسنا گفته بود: در این خصوص یک تعهدی از قبل داده شده و مجوزهایی هم داده بودند و مجموعه‌هایی هم قرار بوده به یکسری تعهدات عمل کنند.
اینجا یک کوتاهی‌هایی صورت گرفته اما وقتی درصدد هستیم تولید را در کشور افزایش دهیم و موانع تولید را برداریم و از بخش تولید هم حمایت کنیم باید حمایت‌هایی را در این حوزه داشته باشیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.