تصویر
بررسی ۱۶ پرونده در جلسه کمیسیون ماده ۴۲ اداره کل استاندارد استان البرز
09 دی 1402 - 12:01
1
جلسه کمیسیون ماده 42 در سال جاری با حضور اعضاء رسمی (سرپرست اداره کل، قاضی جلسه، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق تعاون)، دبیر کمیسیون و کارشناسان ذیربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد البرز برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

جلسه کمیسیون ماده ۴۲ در سال جاری با حضور اعضاء رسمی (سرپرست اداره کل، قاضی جلسه، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق تعاون)، دبیر کمیسیون و کارشناسان ذیربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد البرز برگزار گردید.

محمد آئینی سرپرست اداره کل استاندارد البرز گفت: در این جلسه مجموعا ۱۶ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه متخلفین براساس بند ۱۰ شیوه‌نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، به تذکر و اخذ تعهد و جزای نقدی محکوم شدند.
گفتنی است کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌شود و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد.
در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالاو یا تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی می باشد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.