تصویر
برعکس اسکوچیچ، مورایس اصلا تعویض‌های خوبی نکرد/ توقعات هواداران استقلال و سپاهان به حق است/ تراکتور با این فوتبال می‌تواند قهرمان شود/ هوادارانش بی‌نظیر هستند
08 مهر 1403 - 10:33
شناسه : 1360150
0

سامان خدایی زمان مطالعه: ۴ دقیقه حمید استیلی از لزوم تشکیل کمیته فنی در باشگاه‌ها برای نظارت بر کار سرمربیان گفت در ادامه بررسی‌های بازی های مهم هفته ششم لیگ برتر، با حمید استیلی درخصوص بازی دو تیم سپاهان و تراکتور صحبت کردیم. دیداری که تراکتور ۱۰ نفره توانست یک بر صفر در فولادشهر پیروز […]

سامان خدایی زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حمید استیلی از لزوم تشکیل کمیته فنی در باشگاه‌ها برای نظارت بر کار سرمربیان گفت

در ادامه بررسی‌های بازی های مهم هفته ششم لیگ برتر، با حمید استیلی درخصوص بازی دو تیم سپاهان و تراکتور صحبت کردیم.

دیداری که تراکتور ۱۰ نفره توانست یک بر صفر در فولادشهر پیروز شود.

بازی تراکتور و سپاهان از بازی های خوب لیگ بود. دو تیم کادر فنی با تجربه و خوب و تاکتیکی دارند، دو تیم داعیه قهرمانی دارند، دو تیم هم تیم خوبی بسته اند. تراکتور با بازیکنان باتجربه و نامدار، سپاهان هم با جوانانی که می توانند آینده تیم ملی ما را تضمین کنند تیمش را بست. برای جام جهانی که سه سال بعد است، این نفرات می توانند کمک خوبی برای تیم ملی باشند. مثلا آریا یوسفی بازیکن فوق العاده ای است که مورایس در پست های مختلف از او استفاده می کند. محمد مهدی محبی، لیموچی، حردانی، حزباوی و … اینها برای آینده تیم ملی خیلی خوب هستند البته اگر این روند را ادامه دهند. حسین نژاد هم در سپاهان بود و رفت، او هم بازیکن خیلی خوبی است. اینطور نیست که فقط بازیکن در لیگ داشته باشیم، بازیکنان خوبی هستند.

در تراکتور هم اگر بخواهم مثال بزنم، امیرحسین حسین زاده که با هوش خوبش برای این تیم گلزنی کرد هاشم نژاد هم بازیکن بسیار تاثیرگذری است. دو تیم ۴ دفاعه بازی کردند. تراکتور ۲ – ۴ – ۴ و ۲ – ۳ – ۱ – ۴ بازی می کرد. در هر خط بازیکنان باتجربه دارند، شجاع در دفاع، پوستونسکی در مرکز زمین، ریکاردو آلوز را دارند. ترابی و اسماعیلی فر هم تجربه خوبی دارند. بعد اخراج ترابی هم توانستند بازی را کنترل کنند.

سپاهان ۱ – ۳ – ۲ – ۴ بازی کرد. کاوه رضایی را تک فوروارد داشت. انزونزی هم برای اولین بار بازی کرد.

تراکتور توانست چند موقعیت خوب ایجاد کند اما بعد از اخراج ترابی شرایط تغییر کرد. اسکوچیچ سیستم تیم را به ۱ – ۴ – ۴ تغییر داد. خیلی خوب دفاع کرد، بیرانوند هم عالی کار کرد. در لحظات پایانی نیمه اول که بهترین زمان بود به گل رسیدند. نیمه دوم هم اسکوچیچ تغییرات خوبی داد. تعویض های مناسبی انجام داد. شیری را به جای مهاجم شان به زمین آورد و جلوی ارسال های سپاهان را گرفت. هاشم نژاد و نادری هم در سمت دیگر بلوک های دفاعی خوبی ایجاد کردند. با اینکه بیشتر بازی دست سپاهان بود ولی اجازه ایجاد موقعیت زیاد به این تیم ندادند.

در مقابل مورایس تعویض های خوبی انجام نداد. محبی خوب دریبل و شوت می زد اما او را بیرون کشید. رضا شکاری را هم دیر به زمین آورد و در جای نامناسبی استفاده کرد. او در کناره ها نمی تواند به خوبی قابلیت هایش را نشان دهد. مورایس با اینکه بازیکنان خوبی دارد اما تعویض های خوبی انجام نداد.

سپاهان سال گذشته هم اواخر فصل با مشکلاتی مواجه شد. در بازی های آسیایی هم چندان موفق ظاهر نشد با اینکه زیرساخت خوبی دارد. با این سرمایه گذاری شاید آینده برای سپاهان باشد اما در حال حاضر این باشگاه مشکل دارد و باید آن را حل کند. تیم خوبی دارد و مورایس هم مربی کارنامه داری است، فقط مشکلات باید حل شود.

البته اینطور هم نیست بگوییم چون مربی از خارج آمده حتما موفق است و همه تصمیماتش درست است. مثلا گاریدو کار درست انجام می دهد او را تحسین می کنیم. اگر مربیان خارجی هم اشتباهی کنند با احترام اشتباهی که می بینیم را می گوییم. خودشان می توانند در این رابطه تصمیم بگیرند.

تراکتور فکر کنم یک دهه نتوانسته بود سپاهان را در اصفهان ببرد. بعد از بازی اسکوچیچ زمین را نشان داد و متوجه شدم چند سالی است تراکتور نتوانسته سپاهان را در اصفهان ببرد. این تیم هواداران فوق العاده ای هم دارد. هرجا تراکتور بازی دارد خودشان را می رسانند. این مستلزم مدیریت خوبی است که آقای زنوزی هم زحمت می کشد. تراکتور با این مدیریت، این کادر فنی و این تیم مدعی قهرمانی است. فوتبال بسیار خوبی هم ارائه می دهند.

انتهای بازی هواداران سپاهان علیه مورایس شعار دادند. الان می شود گفت هواداران دو تیم از مربیانشان رضایت ندارند، یکی استقلال یکی هم سپاهان. این مقطع از فصل زمان مناسبی برای نارضایتی است یا نه باید به مربیان وقت بدهند. البته این را هم بگویم هواداران این دو تیم می گویند فصل گذشته مربیان‌شان وقت کافی داشته اند.

هم مورایس و هم نکونام همانطور که گفتید سال گذشته بوده اند. مردم هم حق دارند و نظرشان محترم است اما در هر باشگاهی نیاز به یک کمیته فنی داریم. سرمربی باید به کمیته فنی توضیح بدهد، صحبت کند با کمیته فنی و از سوی دیگر کمیته فنی هم به مربی گوش دهد، برای سرمربی تیم تصمیم گیری کند. همینطور کمیته فنی می تواند مشاوره دهد به سرمربی. مدیرعامل یک نفر است، مدیرعامل ها هم معمولا فنی نیستند، تصمیم بودن یا ماندن مربی را باید کمیته فنی بگیرد. اگر قرار است تغییر تیم را بدتر کند، پس تغییر ایجاد نکنیم بهتر است. این را کارشناس و کمیته فنی می تواند تشخیص دهد اما متاسفانه اکثر تیم ها کمیته فنی ندارند و فقط یک مدیر تصمیم گیرنده است. این اشتباه است. این تیم ها هوادار دارند و هوادار هم وقتی این مقدار خرج برای تیم می شود توقع دارد تیمش نتیجه بگیرد. مردم دیگر بازی های ۵ لیگ معتبر اروپایی را می بینند و شرایط بازی را مقایسه می کنند. همین شعور فوتبالی مردم را بالا برده است و آنها به خوبی در مورد فوتبال نظر می دهند.

همچنین ببینید: پرسپولیس با آنالیز خوب رضاییان را از بازی خارج کرد/ شیفت استقلال از بازی دفاعی به هجومی برای این تیم دردسرساز شده/ در پرسپولیس کسی در کار دیگری دخالت نمی‌کند!

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.