تصویر
برنامه ارزیابی استاندارد طرح ملی سواد حرکتی در البرز اجرا شد
27 اردیبهشت 1401 - 15:10
3
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: برنامه ارزیابی استاندارد طرح ملی سواد حرکتی در مدارس ابتدایی این استان اجرا شد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: برنامه ارزیابی استاندارد طرح ملی سواد حرکتی در مدارس ابتدایی این استان اجرا شد.

« سید مسلم رئیسی » اظهارداشت: این برنامه به مد ت ۲ روز در مجتمع آموزشی سرداران شهید آموزش و پرورش ناحیه چهار برای دانش آموزان پسر و شهیدآوینی کرج۲ برای دانش آموزان دختر دبستانی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه با حضور کارشناسان دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و ۴۰ نفر از معلمان و کارشناسان ارشد تربیت بدنی استان به عنوان عوامل و ارزیاب اجرایی شد، خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای اجرای بسته تحولی سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی که در سال جاری ابلاغ و اجرا شد.
وی بیان داشت: در قالب این طرح اطلاعات بسته پیشنهادی که درآزمون های سواد حرکتی ارائه شده بود مورد بررسی قرارگرفت و ثبت شد.
رئیسی تصریح کرد: در این برنامه همچنین فرآیند ثبت ارزیابی اولیه و ثانویه دانش آموزان که در منزل توسط اولیا انجام شده بود با استانداردهای بین المللی و مسائل مربوط به کارکردهای دانش آموز مورد تحلیل قرارگرفت.
وی هدف اصلی ازاین بررسی ها را دستیابی به راهکارهایی که نرم سواد بدنی و حرکتی دانش آموزان دوره تحصیلی ابتدایی با استانداردهای بین المللی در راستای اهداف تربیت بدنی دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه که درآینده موفق به ارتقای سطح سرانه فعالیت های دانش آموزان می شود، ذکر کرد.
رئیسی ادامه داد: آموزش و پرورش بر اساس ساحت زیستی بدنی سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی وآینده نگری برای سلامت دانش آموزان اقدام به اجرای این بسته تحولی در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ کرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزبه پوشش ۱۰۰ هزارنفری دانش آموز پایه ابتدایی این استان در قالب این طرح پرداخت و تاکید کرد: ضعف سواد حرکتی موجب بروز مشکلاتی در سلامت و آسیب های فراوان برای دانش آموزان شده است.
استان البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی ازآن در مدارس ابتدایی مشغول تحصیل هستند.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.