تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

برنامه ریزی ونظم در امور روزمره از ویژگی های شخصیتی امام راحل
18 خرداد 1401 - 16:06
2
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز: یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) اهمیت دادن به برنامه ریزی بود .
ارسال توسط :
پ
پ

معاون و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز: یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) اهمیت دادن به برنامه ریزی بود .

فرید نجف نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که در سالن سیروس صابر برگزار شد، در خصوص ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی ( ره) بیان داشت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل اهمیت دادن به برنامه ریزی بود.
وی افزود: ایشان ساعات خود را در شبانه روز به بخش هایی همچون استراحت، عبادت، مطالعه، رفت و آمد و .
.
.
تقسیم کرده بودند و در انجام تمام امور خود به این برنامه ریزی مقید بودند.
نجف نیا در ادامه اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) کارهایشان را بر مبنای همین برنامه از پیش تعیین شده انجام می دادند،حتی این برنامه ریزی متناسب با برنامه خانواده ایشان انجام شده بود.
فرید نجف نیا در ادامه گفت: برنامه ریزی های ایشان صرفاً به زمان های طولانی اختصاص نداشته و حتی برای زمان های کوتاه مثل فاصله پیش از صرف غذا، یا پخش نیز برنامه از پیش تعیین شده داشته اند، به طور مثال نقل شده است که زمانی ایشان را برای صرف شام صدا زدند، و امام می فرماید: هنوز ده دقیقه به وقت شام مانده است، که نشان از این دارد که برای آن زمان نیز برنامه ای در نظر گرفته بوده اند، و همین برنامه ریزی ایشان بر سایر افراد نیز تاثیرگذار بوده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از دیگر ویژگی های بارز اخلاقی ایشان تقید به نماز اول وقت،انس با قرآن و مداومت بر خواندن ادعیه بوده است.
وی افزود: ایشان در تمام طول عمر پربرکت خود بر اداء نماز اول وقت و تلاوت مستمر قرآن تاکید داشتند، و عامل به آن بودند تا جایی که نقل شده است هنگام ملاقات ها نیز در صورت همزمانی با زمان نماز، برای خواندن نماز اول وقت جلسه را ترک می کردند، و این تقید ایشان در دوران بیماری و تا لحظات پایانی عمر شریفشان نیز پابرجابود.
نجف نیا در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره) با قرآن نیز مانوس بودند و به تلاوت مستمر قرآن توجه ویژه داشتند.
ایشان در خواندن ادعیه نیز مداومت داشتند، و در پاسخ به این که به کدام یک از ادعیه انس یا اعتقاد بیشتری دارید فرمودند: «دعای کمیل و مناجات شعبانیه».
که با مراجعه به این دعا و مناجات می بینیم که در آن ها حالت استغفار، انابه، استغاثه و تضرع به درگاه پروردگار به شکل عاشقانه ای وجود دارد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.