تصویر
برپایی نمایشگاه دستاوردهای سمپاد مهارتی در آموزش و پرورش استان البرز
19 بهمن 1401 - 9:46
3
به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای سمپاد مهارتی در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برپا شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای سمپاد مهارتی در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برپا شد.

درهفتمین روز از ایام الله دهه فجر، دستاوردهای رشته فتوگرافیک " سمپاد مهارتی " دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه در سالن اداره کل آموزش و پرورش البرز به نمایش گذاشته شد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان البرز دراین زمینه گفت: این نمایشگاه در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درآمد تا توانمندی دانش آموزان در رشته های مهارتی در معرض دید عموم قرار گیرد.
" رضا شکیبا " اظهار کرد: مهارت در اقتصاد کشور نقش پررنگ و مهمی دارد و در این راستا مدارس سمپاد مهارتی از موارد جدی است که می‌تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک کند.
وی بیان کرد: دست سازه‌هایی که نشان می‌دهد دانش آموزان چگونه با بهره‌گیری از علم، دانش و مهارت، هنر خود را نمایان کرده و پیش زمینه های اشتعال زایی را ایجاد می کنند.
وی یادآورشد: امروزه کشورهای توسعه یافته دو مولفه مهم علم و مهارت را به هم پیوسته می‌دانند و در این راستا سمپاد مهارتی می‌تواند این دو موضوع مهم را ترکیب و تلفیق نماید.
شکیبا با اشاره به اینکه دانش آموزان سمپادی در سه مولفه مهارت حل مسئله، تفکر خلاق و تفکر نقاد پیشرو هستند، افزود: در مدارس سمپاد مهارتی بستری از مهارت‌ها تعریف می‌شود تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه به صنعت و اقتصاد داشته باشند.
وی عنوان کرد: تجربیات گذشته نشان می‌دهد، پس از بازدید دانش آموزان از این نمایشگاه، تمایل آن ها برای تحصیل در رشته های هنرستانی بیشتر می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هفت شاخص را برای جامعه بسیار ضروری دانستند که دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند در جهت تحقق و ارتقای این شاخص‌ها از جمله علم و پژوهش، معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد قوی نقش کلیدی ایفا کند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.