تصویر
برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم”طرح بشری” در استان البرز
28 مرداد 1402 - 16:26
2
رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با روش جدید تحت عنوان "طرح بشری" طی 3 روز، در تاریخ های 28، 29 و 30 مرداد خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس گروه قرآن و عترت ا از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با روش جدید تحت عنوان "طرح بشری" طی ۳ روز، در تاریخ های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مرداد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرید، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با روش جدید تحت عنوان "طرح بشری" طی ۳ روز، در تاریخ های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مرداد و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از مربیان قرآن و عترت، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در موسسه قرآن و عترت منهاج النبی(ص) خبر داد.
وی در ادامه اظهار داشت: در این طرح با بهره گیری از روش آموزش قرآن در مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) که روش آموزش سمعی است، به مخاطبان آموزش داده می شود.
حجت الاسلام فرید، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی مهم این روش، عمومی و فراگیر بودن آن است، به طوری که در تمام زمان‌ها و مکان‌ها و برای همه گروه‌های سنّی با شرایط سواد غیر یکسان قابل اجرا بوده و به کتاب درسی و جزوه آموزشی نیاز ندارد.
وی گفت: ترغیب به یادگیری قرآن به جای تحمیل آموزشی آن، بهره گیری از روش شنیداری و گفتاری، آسان سازی آموزش تلاوت با صدا و لحن خوش و توجه ویژه به تجوید عملی یعنی فن و هنر تلاوت قرآن کریم بر اساس تلفظ صحیح حروف و اصوات با لهجه فصیح عربی از دیگر ویژگی های مهم این طرح است.
رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان اعلام کرد: برای آموزش این دوره، دو تن از اساتید توانمند از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به این استان اعزام و در پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون گرفته خواهد شد و به افرادی که امتیاز لازم را به دست آورند مشروط به ثبت نام در سامانه حمد گواهینامه معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا خواهد گردید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.