تصویر
برگزاری دومین کارسوق دانش‌آموزی هوش‌مصنوعی در البرز
06 اسفند 1401 - 11:37
2
دومین کارسوق دانش آموزی هوش مصنوعی استان البرز از سوی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی با شرکت ۱۲۰ دانش آموز با همکاری گروه علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی درکرج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

دومین کارسوق دانش آموزی هوش مصنوعی استان البرز از سوی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی با شرکت ۱۲۰ دانش آموز با همکاری گروه علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی در برگزار شد.

در این کارسوق، پروفسور مسعود امینی، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و از چهره‌های بسیار تاثیرگذار ریاضی کشور پیرامون هوش ریاضی، مسائل جذاب دنیای ریاضی و نقش آن در سایر علوم سخن گفتند.
سپس سپهر عباسی‌زاده، از دانش‌آموختگان دبیرستان شهیدسلطانی۳ کرج و محقق ارشد شرکت هواوی کانادا بصورت برخط در خصوص تحولات اخیر هوش‌مصنوعی و نقش حیاتی آن در حوزه‌های مختلف زندگی بشری مطالبی را عنوان کردند و به کاربرد ریاضی در پیشرفت هوش‌مصنوعی پرداختند.
در بخش دیگری از این برنامه مهرداد خانی، دانش‌آموخته دبیرستان شهیدسلطانی۳ و دارنده‌ی مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک و دانشجوی دکتری هوش‌مصنوعی دانشگاه ام آی تی بصورت برخط با دانش‌آموزان گفتگو و به سوالات ایشان پاسخ دادند.
سخنران دیگر این کارسوق دکتر محمد سلطانیان، استادیار گروه علوم‌ کامپیوتر دانشگاه خوارزمی بودند که در خصوص یادگیری ماشین و تکنولوژی‌های مرتبط با این حوزه سخنرانی کردند.
در ادامه شرکت‌کنندگان با حضور در دانشکده ریاضی در کارگاه‌های طراحی شده شرکت کرده و در قالب بازی‌هایی جذاب با مفاهیم ریاضی و هوش‌مصنوعی آشنا شدند.
در بخشی از این کارسوق که برای حاضرین بسیار هیجان‌انگیز بود، گفتگوی عمومی با هوش‌مصنوعی و ایجاد چالش برای آن بود.
این کارسوق در فضایی پرانرژی و با رضایت کامل شرکت‌کنندگان با اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات طراحی شده به پایان رسید.
پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی تا کنون چندین کارسوق دانش‌آموزی و با دعوت از چهره‌های تاثیرگذار حوزه‌های مختلف برگزار کرده و شایان ذکر است که اولین کارسوق هوش‌مصنوعی دانش‌آموزی البرز نیز توسط پژوهش‌سرای خوارزمی آذر ماه سال گذشته برگزار شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.