برگزاری دو نشست تخصصی«قصه‌گویی» در البرز
  • مهر ۱۲, ۱۴۰۳ ساعت: 4:14
  • شناسه : 1535130
    0

    به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، اولین ننشست با همکاری اندیشکده «اصطناعت»در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج و با حضور خدیجه میرزایی، نماینده انجمن قصه‌گویی کانون البرز برگزار شد. میرزایی در این نشست که جمعی از علاقه‌مندان قصه‌گویی در رده‌های مختلف سنی حضور داشتند، به بیان اهمیت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، اولین ننشست با همکاری اندیشکده «اصطناعت»در تالار شهیدان نژاد فلاح و با حضور خدیجه میرزایی، نماینده انجمن قصه‌گویی کانون البرز برگزار شد.

    برگزاری دو نشست تخصصی«قصه‌گویی» در البرز

    میرزایی در این نشست که جمعی از علاقه‌مندان قصه‌گویی در رده‌های مختلف سنی حضور داشتند، به بیان اهمیت و ضرورت قصه و قصه‌گویی در دنیای امروز پرداخته و در ادامه در خصوص معیارهای انتخاب قصه، ویژگی‌های یک قصه‌گوی خوب، چگونگی بهره‌گیری قصه‌گو از زبان بدن و لحن و بیان و تاریخچه‌ی جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حاضران سخن گفته و از علاقه‌مندان خواست برای حضور در این جشنواره ثبت نام کنند.

    در پایان این نشست که در شامگاه ۹ ۱۴۰۳ برگزار شد، جمعی از علاقه‌مندان در کارگاه قصه‌خوانی و بازنویسی قصه، حضور پیدا کردند.

    دومین نشست تخصصی این هفته نیز صبح روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ به همت انجمن قصه‌گویی کانون البزر و همکاری ویژه مرکز شماره ۲ کانون کرج در محل این کانون در شاهیین ویلای کرج برگزار شد.

    طاهره گرمسیری، کارشناس پیشکسوت کانون و از قصه‌گویان .و مدرسان مطرح حوزه قصه و قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، آموزش علاقه‌مندان در این نشست را بر عهده داشت .

    گرمسیری در این نشست آموزشی ضمن قرائت شعری از «نسرین صمصامی»به اهمیت و ضرورت قصه ،معیارهای انتخاب قصه،ویژگیهای یک قصه خوب،استفاده از زبان بدن و لحن وببان و…پرداخته و در بخش دوم در خصوص نکات تبدیل داستان به قصه برای حاضران سخن گفت .

    چگونگی فضا سازی مناسب و بهره گیری از تخیل برای ایجاد صحنه‌های خلاق و توجه به شخصیت پردازی مناسب ، ضرورت ایجاد تعلیق و همراه سازی مخاطب از دیگر نکاتی بود که توسط این مدرس بیان شد.

    در پایان نشست نیز خدیجه میرزایی، نماینده ی انجمن قصه کویی، شیوه نامه بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی را مطرح کرده و زهره باقری، قصه گوی برگزیده بخش لبخند، جشنواره بیست و پنجم از استان البرز، برای حاضران قصه‌گویی کرد.

    برگزاری دو نشست تخصصی«قصه‌گویی» در البرز

    علاقه‌مندان جهت اطلاع از شرایط حضور در جشنواره با شماره۰۲۶۳۴۱۶۳۰۰۰ ، دبیرخانه انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، تماس بگیرند.

    منبع کانون پرورش فکری البرز

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر