تصویر
برگزاری نخستین سوگواره زینبی با عنوان “سوره صبر” در البرز
18 بهمن 1401 - 17:03
3
اولین سوگواره زینبی با عنوان سوره صبربا حضور مسئولین و شعرای آئینی استان البرز در سالن گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

اولین سوگواره زینبی با عنوان سوره صبربا حضور مسئولین و شعرای آئینی استان البرز در سالن گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این مراسم با حضور استاد فرید نجف نیا و دکتر فریدون کوره ای و تعدادی از شاعران اهل بیت علیهم السلام بویژه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار گردید.

در نخستین سوگواره سوره صبر، علی نوروزی، سرپرست معاونت و رسانه ای ا، ضمن خوش آمد گویی به مهمان ها و شاعران اهل بیت(ع) حاضر در جلسه به بیان فضائل اخلاقی و فعالیت‌های ارزشمند حضرت زینب پرداخت.
وی در ادامه بر اهمیت زبان شعر و ادب در معرفی و بیان اصول و ارزشهای دینی اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که با مشارکت انجمن های ادبی در آینده شاهد برگزاری مراسمات و شب شعرهای آیینی بیشتری باشند.
در ادامه شعرای توانمند البرزی با شعرخوانی در مدح و ستایش حضرت زینب به کار خود ادامه دادند .
سپس استاد فرید نجف نیا، سخنران ویژه مراسم به بررسی و تبیین جایگاه و مقام حضرت زینب (س) در نزد خداوند و در بین مردم پرداخته و ضمن قدردانی از شاعران آیینی خواستار توجه جدی تر مسوولین به مسائل فرهنگی و در جامعه شد.
همچنین دکتر کوره ای و خانم دکتر غفرانی ضمن معرفی کتاب سوره صبر به شعرخوانی پرداختند .
در پایان مراسم با اهدای لوح به شاعران آیینی استان مراسم به اتمام رسید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.