تصویر
برگزاری نمایشگاه نسخ خطی در کاخ سلیمانیه کرج
31 اردیبهشت 1401 - 16:43
1
سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: علاقه مندان به نسخ خطی می‌توانند تا سوم خرداد از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر به کاخ سلیمانیه مراجعه و از ۱۰ مورد نسخه خطی مربوط به دوران اسلامی بازدید کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست معاونت گفت: علاقه مندان به نسخ خطی می‌توانند تا سوم خرداد از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر به کاخ سلیمانیه مراجعه و از ۱۰ مورد نسخه خطی مربوط به دوران اسلامی بازدید کنند.

شهباز محمودی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نسخ خطی در کاخ موزه سلیمانیه اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با هفته میراث ، از ۲۸ اردیبهشت الی سوم خرداد دایر است.
وی ادامه داد: علاقه مندان به نسخ خطی می‌توانند طی این مدت از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر به کاخ سلیمانیه مراجعه و از ۱۰ مورد نسخه خطی مربوط به دوران اسلامی بازدید کنند.
این مسئول اضافه کرد: طی مدت برگزاری این نمایشگاه،کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی در این مجموعه حضور دارند و توضیحات لازم را در خصوص نسخ و کاخ سلیمانیه به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.
محمودی تاکید کرد: طی این مدت نمایشگاه مرمت اشیای تاریخی هم در محوطه کاخ مروارید دایر است و مردم می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه از روند مرمت اشیای تاریخی مطلع شوند.

وی اضافه کرد: در هر روز از هفته میراث فرهنگی بنا شده یکی از محوطه یا بنای تاریخی استان به کمک مردم پاکسازی شود.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اضافه کرد: در طول هفته میراث فرهنگی، بازدید عمومی از همه بناها و سازه‌های تاریخی استان از جمله کاروانسرای ینگی امام، آسیاب مهدی آباد و حمام مصباح فراهم شده است.

وی گفت: تجلیل از خادمان میراث فرهنگی و برگزاری همایش ازبکی در مسیر ثبت جهانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.