با هدف ارتقای مهارتهای تبلیغی طلاب مبلّغ آموزشوپرورش، کارگاه تخصصی «جذب هوشمندانه» به همت معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز و با محوریت تقویت توانمندیهای ارتباطی در مدارس، برگزار شد.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ البرز، با هدف ارتقای مهارتهای تبلیغی طلاب مبلّغ آموزشوپرورش، کارگاه تخصصی «جذب هوشمندانه» به همت معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز و با محوریت تقویت توانمندیهای ارتباطی در مدارس، برگزار شد.
این کارگاه که با حضور طلاب فعال در عرصه تبلیغ دینی در آموزشوپرورش تشکیل شد، سه محور اصلی نحوه معرفی مؤثر مبلّغ، ارائه محتوای دینی جذاب و معرفی فرصتهای علمی و معنوی حوزه علمیه خواهران را دنبال میکرد و شرکتکنندگان در قالب گروههای مختلف، به تبادل نظر، ارائه تجربیات میدانی و بررسی راهکارهای نوآورانه پرداختند.
فاطمهسادات موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز، در این برنامه با قدردانی از تلاشهای مبلغان، بر ضرورت حضور هدفمند در فضاهایی مانند کتابخانهها، پایگاههای بسیج، مساجد و هیأتهای دخترانه در کنار مدارس تأکید کرد.
وی با بیان اینکه تبلیغ نباید به گونهای باشد که مخاطب احساس کند حوزه به هر قیمتی در پی جذب داوطلب است، تصریح کرد: رعایت اصل بهگزینی در فرآیند جذب از اهمیت ویژهای برخوردار است و هدف نهایی، شناسایی و جذب افراد مستعد و علاقهمند به تحصیل در حوزه علمیه است.
حجتالاسلام کریمی استاد کارگاه در ادامه به اهمیت برقراری ارتباط عاطفی و مؤثر با دانشآموزان اشاره کرد و ادامه داد: مخاطبی که ممکن است با ذهنیتی منفی مواجه شود، با یک ارتباط صمیمی بهتر پذیرای پیام مبلّغ خواهد بود.
وی در این راستا شش راهکار کلیدی ارائه داد که شامل برقراری فضای محبتآمیز، شناخت نیازهای روانی مخاطب، استفاده از روشهای تعاملی، توجه به تفاوتهای فردی، ترغیب به ابراز احساسات و بهرهگیری از خاطرهگویی برای کاهش مقاومت دانشآموزان بود.
وی با استناد به آیه ۱۵۹ سوره آلعمران، تأکید کرد: پیامرسان دینی باید با مهربانی و نرمخویی ارتباطی انسانی برقرار کرده و سپس پیام خود را منتقل کند، چراکه این ارتباط، زمینهساز پذیرش بهتر پیام، افزایش انگیزه و تقویت اعتماد به نفس در مخاطب است و در ادامه، شیوههای غیرمستقیم انتقال مفاهیم دینی از جمله داستانگویی، شعر و گفتوگو مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین ظرفیتهای حوزه علمیه خواهران شامل محیط معنوی، حضور اساتید متخصص، امکان ادامه تحصیل در سطوح عالی و مزایای سنت مباحثه بهعنوان ویژگیهای شاخص، معرفی شد.
در بخش پایانی کارگاه، چالشهایی همچون زمان محدود حضور در کلاسها و دشواری دریافت مجوز ورود به مدارس مطرح و راهکارهایی برای مقابله با این محدودیتها ارائه شد.
انتهای پیام/
منبع: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران – البرز
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید