تصویر
برگزاری یک هزار کارگاه آموزشی تئاتر درسی در البرز
02 اسفند 1401 - 17:20
2
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز گفت: در قالب طرح ملی تئاتر درسی، یک هزار کارگاه آموزشی برای آموزگاران و دانش آموزان مدارس ابتدایی با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی استان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس اداره هنری آموزش و پرورش البرز گفت: در قالب طرح ملی تئاتر درسی، یک هزار کارگاه آموزشی برای آموزگاران و دانش آموزان مدارس ابتدایی با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی استان برگزار شد.

مریم شعبانی " دراین گفت و گو با اشاره به اینکه هنر ابزار رسایی برای یادگیری لذت بخش، شیرین و جذاب است، خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت خوبی است تا آموزگاران و دانش آموزان از طریق اجرای تئاتر بتوانند محتوا و موضوعات درس را در قالب هنر به دیگران انتقال دهند لذا به منظور کیفیت بخشی این طرح ملی، کارگاه های آموزشی تئاتر درسی برای آموزگاران و دانش آموزان در استان البرز در دستور کاری قرار گرفت.
وی بیان کرد: رساندن تئاتر درسی به تمام مدارس ابتدایی و کلاس های درس از اهدافی که با جدیت در استان البرز دنبال می شود زیرا دانش آموزان و آموزگاران البرزی در مرحله کشوری ثابت کردند که دراین طرح افتخار آفرینند.
شعبانی از جشنواره تئاتر درسی به عنوان جریانی پویا و فعال در حوزه آموزش و پرورش نام برد و یادآورشد: این رخداد هنری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و تلفیق مفاهیم آموزشی با درس هنر می شود.
وی ادامه داد: تئاتر درسی در افزایش مهارت‌های و یادگیری دروس پایه دانش‌آموزان ابتدایی تاثیر بسزایی دارد که در کارگاه های آموزشی به این موضوع مهم به صورت تلفیقی توجه شد.
وی تصریح کرد: به منظور ارتقای کیفی اثر تلفیقی دانش آموزان، کارگاه های تخصصی آموزش فنون تئاتر با حضورمدرسان آموزش دیده کشوری برگزار شد.
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: تئاتر درسی به واسطه بکارگیری ابزار هنر، بازی، خلاقیت و پویایی در یادگیری، یکی از بهترین روش‌های یادگیری و یاددهی در کلاس درس دوران ابتدایی است.
وی با ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر درسی که‌ بهمن ماه امسال در میناب هرمزگان برگزار شد، افزود: دانش آموزان و فرهنگیان این استان با کسب رتبه برتر های برتر در جشنواره ملی تئاتر درسی افتخار آفرینی بی نظیری را رقم زدند.
شعبانی عنوان کرد: جایزه یک نویسندگی برای نمایش سرزمین اعداد به محدثه جلال شاهکویی و سه نویسندگی برای نمایش کاجستان به خانم مریم دشتگرد، جایزه دوم بازیگری به مهنیا محمد خانی در سرزمین اعداد و سوم بازیگری به ثنا رضا زاده در نمایش کاجستان و جایزه سوم بازیگری پسربه علیرضا ملکی در نمایش نام نیکو تعلق گرفت.
وی تاکید کرد: در این جشنواره البرز برگزیده هیئت داوران در نمایش سرزمین اعداد ، جایزه ویژه دبیرخانه نمایش کاجستان و همچنین برگزیده در بخش تنها مربی کشوری توسط عاطفه حسینی و مدیر کانون برتر کشوری توسط سمیه آزادی شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.