تصویر
برگزاری ۳۵۰  دوره آموزشی  ویژه  والدین در مدارس البرز
19 فروردین 1402 - 15:26
2
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۳۵۰ دوره آموزشی ویژه والدین در ۵۳۶ مدرسه استان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۳۵۰ دوره آموزشی ویژه والدین در ۵۳۶ مدرسه استان برگزار شد.

" اسماعیل یاری شیرمرد " دراین گفت و گو اظهار کرد: این دوره های آموزشی با هدف توانمند سازی اولیا با نگاه تربیتی و پیشگیری از آسیب های از مهر ماه تا اسفند ماه سال گذشته به اجرا درآمد زیرا خانواده در آموزش و تربیت فرزندان نقش مهم و موثری بر عهده دارد.
وی بیان کرد: در جامعه امروز، مدرسه رسالت تربیت کودکان و نوجوانان را در چارچوب هدف ها و برنامه های مشخص تربیت عمومی عهده دار است،وی خاطرنشان کرد: بسیار هستند پدر و مادرهایی که به اتکای تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه ای مبنی بر اینکه مسئله تعلیم و تربیت اصولا به مدرسه محول شده است از کنار مهمترین نیازهای رشدی فرزندان خویش بی توجه می گذرندو در امر تربیت فرزندان خود عملا نقش موثری را به دوش نمی گیرند.
یاری شیرمرد با اشاره به نقش مهم ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان افزود: به همین دلیل آموزش خانواده با هدف ایجاد پل ارتباطی مستمر بین خانه و مدرسه در راستای تعامل موثر و مفید تر اولیاء با سیستم تعلیم و تربیت فرزندان در دستور کار ی- اجرایی مدارس کشور قرار گرفته است.
وی یادآورشد: مدرسان مجری آموزش خانواده در این استان فرایند مسیر رشد و ویژگی های جسمی، روانی کودکان و نوجوانان را در هر دوره تحصیلی برای اولیاء مطرح می کنند.
وی ادامه داد: مدرسان آموزش خانواده از طریق فرآیند حل مساله و همچنین کاربردی نمودن مطالب آموزشی در تعلیم و تربیت فرزندان به یاری والدین شتافته و خلاء اطلاعاتی در زمینه مباحث تعلیم و تربیت که در محیط خانه و مدرسه ایجاد شده را با ارائه راهکارهای مناسب پر می کنند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز از مسئولیت پذیری، مسئولیت والدین و تعامل با فرزندان ، فرزند پروری ، تربیت دینی و سلامت روانی و مهارتهای زندگی به عنوان مهمترین دو.
ره های آموزشی ویژه والدین در مدارس البرز یاد کرد.
یاری شیر مرد عنوان کرد: ایجاد تقویت و تحکیم روابط صمیمی بین اولیاء و مربیان از یک طرف و فرزندان از سوی دیگر و آگاه ساختن والدین و مربیان نسبت به معارف اسلامی در راستای تربیت فرزندانی دین مدار و دین باور از دیگر کارکردهای آموزش خانواده در مدارس را تشکیل می دهد.
وی تاکید کرد: والدین در آموزش خانواده می آموزند که فرزند خود را بی قید و شرط دوست داشته باشند ، در برآورده کردن نیازهای فرزندان رابطه ای آمیخته با احترام، مسئولیت و حمایت اثر بخش داشته و به طور عمیقی در حیطه های رشد و توسعه فرزندانشان تاثیر بگذارند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.