تصویر
بساط کارتن خوابی در فردیس استان البرز برچیده می شود
25 خرداد 1401 - 9:01
1
مدیرعامل سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری فردیس استان البرز اعلام کرد: با اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مکان ها مناسب و اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر ، بساط کارتن خوابی در این شهرستان پرجمعیت برچیده می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل سازمان ، و شهرداری استان البرز اعلام کرد: با اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مکان ها مناسب و اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر ، بساط کارتن خوابی در این شهرستان پرجمعیت برچیده می شود.

« علی اصغر سلیمانی» افزود: در ماه های اخیر ۱۸ تن از معتادان متجاهر در این شهرستان پس از انتقال به مراکز بازپروری سلامتی خود را بازیافتند و این طرح با جدیت در فردیس دنبال می شود.

وی ادامه داد: احداث ۲ گرمخانه برای افراد بی خانمان در بیرون از فضای شهری فردیس پیش بینی شده که این مکان ها با تخصیص اعتبار لازم در حال احداث و آماده سازی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی اظهار داشت : امسال ۴۵ معتاد متجاهر در سطح شهر فردیس جمع آوری شده که با کمک دستگاه های متولی مانند بهزیستی روند درمانی را طی می کنند.
وی راه اندازی مرکز بازپروری معتادان در شهرستان فردیس را یکی از اقدامات در جهت ساماندهی معتادان متجاهر دانست و گفت : بر همین اساس این مرکز در آینده نزدیک برای درمان معتادان فعال می شود.
سلیمانی تاکید کرد: تجمع معتادان متجاهر در مناطقی از شهرستان فردیس سبب مشکلاتی برای مردم شده و بر همین اساس جمع آوری و ساماندهی آنها با سرعت انجام خواهد شد.
وی یکی دیگر از مشکلات اجتماعی شهرستان فردیس را وجود کودکان کار و خیابانی دانست که ۹۰ درصد آنها اتباع خارجی و ۱۰ درصد ایرانی هستند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس گفت : تاکنون ۵۵ کودک کار و خیابانی در فردیس شناسایی شده که برای ساماندهی و جمع آوری آنها برنامه داریم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری فردیس تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده فردیس کمبود سرانه های ورزشی است که بودجه چهار میلیارد ریالی برای بهبود این وضعیت دیده شده تا بتوانیم ۲۲ فضای ورزشی در نقاط مختلف شهر ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال طرح های محله ای که اکنون در دست اجراست از جمله در شهرک ناز به عنوان طرح نمونه "پایلوت" طرح زمین ها با کاربری ورزشی یا فضای سبز است که از ۵۰۰ تا یک هزار متر مربع را شامل می شود و شهرداری فردیس درصدد است با هدف تهیه فضای ورزشی ارزان قیمت و در اختیار عموم مردم قرار دادن آن، بتواند آنها را آسفالت یا در اختیار هیات امنای محل قرار دهد یا اینکه شهرداری برای آن متولی تعیین کند.
سلیمانی توضیح داد: واقعیت این است که ما در فردیس فضای ورزشی رایگان نداریم و اگر کسی بخواهد از مکان های ورزشی استفاده کند باید هزینه پرداخت کند، البته یک زمین چمن مصنوعی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در پارک خبرنگار در حال آماده سازی است که تا آخر ماه جاری به بهره برداری می رسد که بزرگترین زمین چمن مصنوعی شهرستان فردیس محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح ایجاد یک دهکده ورزشی در فردیس در دستور کار قرار دارد، گفت: طبق برنامه ریزی ها قرار است این طرح امسال شروع شود، محل آن هم زمین های متعلق به شهرداری در پشت ساختمان مجموعه شهرداری فردیس است که در حال مذاکره با برخی مالکان این زمین ها هستیم تا یک دهکده ورزشی ایجاد شود، هدف اصلی این سازمان توسعه زیرساخت های ورزشی و افزایش سرانه های ورزشی در این شهر پرجمعیت است.
سلیمانی، ورزش همگانی را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری فردیس برشمرد و افزود: طبق برنامه قرار است ایستگاه های ورزشی را با همکاری هیات ورزش های همگانی در سطح شهر از ۱۰ ایستگاه ورزش همگانی کنونی به دو برابر افزایش دهیم.
وی ادامه داد: سال گذشته حق الزحمه مربیان ایستگاههای ورزشی بعد از سه سال توسط شهرداری فردیس پرداخت شد، امسال هم دستمزد مربیان پرداخت می شود، مربیان ورزشی در بوستان ها فعالیت می کنند و زیر مجموعه شهرداری به شمار می روند لذا برای ایستگاههای ورزشی امسال نیز اعتبار خوبی دیده شده تا تجهیز شوند و بخصوص بانوان بتوانند در فصل بارندگی و گرما از این فضاهای ورزشی استفاده کنند.
وی یادآور شد: علاوه بر اینها، در ورزش قهرمانی هم سال گذشته تجلیل از قهرمانان با کیفیت بالا انجام شد، امسال هم بودجه خوبی‌ از سوی شورای شهر برای تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۰ فردیس دیده شده است و همایش پیاده روی خانوادگی نیز در خرداد ماه با پخش مستقیم از سیمای استان البرز برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری فردیس تاکید کرد: در حوزه فرهنگی برنامه ریزی خوبی برای مناسبت های ملی و مذهبی امسال انجام داده ایم، همانگونه که سال گذشته با همکاری دستگاههای متولی، برنامه های قابل توجهی را در سطح شهر برگزار کردیم، البته اربعین حسینی در ماه محرم را داریم که مانند سال گذشته برنامه ریزی های متنوعی برای برگزاری اربعین حسینی در فردیس انجام شده است.
وی گفت: در حوزه آموزش شهروندی در فردیس نیز در قالب برنامه های فرهنگی آنگونه که باید در گذشته کار نشده، اما امسال قرار است با کمک دوستان آموزش شهروندی مجموعه فرهنگی شهرداری فردیس بیش از گذشته فعال شود و برنامه های فراوانی در آموزش شهروندی امسال گنجانده شده است.
سلیمانی در تشریح برنامه های فرهنگی با اشاره به راه اندازی خانه هنرمندان فردیس با هدف استفاده از ظرفیت هنرمندان این شهرستان افزود: البته باید توضیح داده شود که سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فردیس متولی ساخت نیست، اما اتفاق خوبی که امسال افتاده، این است که بودجه عمرانی در همه حوزه ها به صورت کلی دیده شده و براین اساس می توان امیدوار بود که طرح های در دست اجرا تا آخر سال به بهره برداری برسند.
وی، ۲ سرای محله در دست ساخت، احداث یک مجموعه دو منظوره سوله بحران و مجموعه ورزشی به صورت طبقاتی در شهرک کوثر فردیس را از جمله طرح های عمرانی سال جاری عنوان کرد و گفت: برای فعالیت های عمرانی در دست اجرا ۲۰ میلیارد تومان بودجه دیده شده که تا پایان سال به بهره برداری برسند.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.