تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

بسته گردشگری ویژه مسافران نوروزی فراهم می شود
13 بهمن 1400 - 8:32
1
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای شهر کرج با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری البرز معرفی می شود ،گفت: نوروز امسال بسته گردشگری ویژه مسافران نوروزی فراهم و بسیاری از اماکن تاریخی و گردشگری میزبان گردشگران خواهد بود.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای شهر با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری البرز معرفی می شود ،گفت: نوروز امسال بسته گردشگری ویژه مسافران نوروزی فراهم و بسیاری از اماکن تاریخی و گردشگری میزبان گردشگران خواهد بود.

عمار ایزدیار در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با حضور در غرفه اداره کل میراث استان البرز اظهارداشت: امسال یک بسته گردشگری شهری مناسب برنامه ریزی خواهیم کرد که هم برای شهروندان و هم برای هم وطنان که برای دیدن دوستان خود به ایران‌کوچک می آیند مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی بیان کرد: همان طور که ما در شهرهای دیگر به بازدید از اماکن گردشگری می پردازیم امیدوارم‌مسافران و مهمانان ما از دیگر شهرها بیایند به و جاذبه های گردشگری شهرمان را وقت بگذارند و از این اماکن بازدید کنند.
ایزدیار تصریح کرد: برنامه ریزی های با حضور میراث فرهنگی و مدیر کل آن فریدون‌محمدی داشته ایم تا در کارگروه عالی هویت فرهنگی‌ در تلاشیم مشکلات کاروانسرا شاه عباسی مورد بررسی قرار گیرد تا برای عید این کاروانسرا باز گشایی شود.
وی بیان کرد: کاخ سلیمانیه و ظرفیت پردیس در هسته مرکزی شهرمان از دیگر پتانسیل هایی است که در ایام نوروز درب آن به روی شهروندان باز خواهد شد.
این مسوول ادامه داد: کاخ مروارید برای ایام‌نوروز با ظرفیت های بیشتری که بدان‌افزوده شده ‌به روی بازدیدکنندگان باز است.
وی با اشاره به بافت تاریخی شهر کرج تاکیدکرد: بافت تاریخی شهر کرج در غالب ده کرج که منطقه مصباح فعلی است واقع شده است و حمام‌مصباح را نیز در این منطقه داریم که جزو اولویت مان برای سال آیند است تا بتوانیم پیاده راه حدفاصل حمام تا مسجد اعظم و کاخ سلیمانیه را برای شهروندان مناسب سازی نماییم .
وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم همراه با اداره کل میراث فرهنگی استان سایر اماکنی که در شهر وجود دارد آنها را نیز برای ایام‌نوروز آماده نماییم.
این‌مسوول تاکید کرد: جزو اولویت های دیگر مدیریت شهری همچنین اتصال قلعه صمصام است که در ورودی کرج جنب پل دختر است متصل شود به ساختمان برق کرج متصل شود.
وی ادامه داد:با تکمیل این اماکن در آن محل یک محور تاریخی در ورودی شهرمان ایجاد خواهد شد آن هم در ورودی که روزانه به ویژه در ایام هفته میزان تعداد زیادی از هم‌میهنان عزیزمان برای ورود به جاده چالوس از آن گذر می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: ظرفیت بسیار بزرگی در شهر کرج وجود دارد و فاصله بسیار نزدیک به تهران به عنوان‌ هسته مرکزی و اصلی جمعیتی کشور و با ترددهای انبوهی که در گذرگاه‌های شهر وجود دارد ، همچنین بخشی از جمعیت کشور با طی مسیر کمتر از یک ساعت خودشان را می توانند به کرج برسانند و استان می تواند از این پتانسیل های گردشگری شهر کرج بهره‌مند و از این ظرفیت هایی که مغفول مانده استفاده کند.
ایزدیار اظهار کرد:این فرصت برای اصفهان و یزد و شیراز وجود ندارد اما ما این فرصت ها را داریم و تا به امروز نتوانسته ایم به خوبی از این پتانسیل ها بهره مند شویم.
وی برنامه مناسب سازی بستر رودخانه کرج به عنوان یک موهبت الهی و جذابیت گردشگری بسیاری عالی برشمرد و اعلام کرد: عملیات بهسازی رودخانه کرج را آغاز کرده ایم و محدوده سه راه عظیمیه، بلوار جانبازان نیز دارد آماده می شود.
وی بیان کرد: همچنین اگر ما حتی بتوانیم ۱۰ پارک مصنوعی را نیز در سطح شهر احداث نماییم نمی تواند جذابیت های رودخانه کرج را داشته باشد و جذب گردشگر در آن‌نقطه بسیار بیشتر از پارک های مصنوعی خواهد بود.
وی ضمن و تشکر از شورای پنجم از احداث پارک ایران کوچک که به عنوان یکی از جذابیت های فوق‌العاده شهر کرج محسوب می شود تصریح کرد: فاز ۲ این پارک که مربوط می شود به معرفی جذابیت های استان البرز و شهر کرج را در سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت که با اتمام عملیات ساخت فاز ۲ آن‌ مجموعه به صورت کامل می تواند مورد استفاده و بازدید شهروندان قرار گیرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.