تصویر
بلایی که مشجاره والدین بر روان کودک می گذارد
05 دی 1402 - 16:24
2
اگر فکر میکنید فرزندتان هنوز آنقدر کوچک است که معنای دعوا را درک نمی کند سخت در اشتباهید و باید بدانید که کودکان از6 ماهگی صداهای بلند را به عنوان نشانه ای برای شرایط نامناسب و خطرناک بودن اوضاع تشخیص می دهند.
ارسال توسط :
پ
پ

اگر فکر میکنید فرزندتان هنوز آنقدر کوچک است که معنای دعوا را درک نمی کند سخت در اشتباهید و باید بدانید که کودکان از۶ ماهگی صداهای بلند را به عنوان نشانه ای برای شرایط نامناسب و خطرناک بودن اوضاع تشخیص می دهند.

اگر فکر میکنید فرزندتان هنوز آنقدر کوچک است که معنای دعوا را درک نمی کند سخت در اشتباهید و باید بدانید که کودکان از۶ ماهگی صداهای بلند را به عنوان نشانه ای برای شرایط نامناسب و خطرناک بودن اوضاع تشخیص می دهند.
اختلاف هایتان را در شرایطی که دو نفر سرحال و شاداب هستید حل کنید ، اجازه بدهید فرزندانتان شاهد حل اختلاف هایتان در فضای دوستانه باشند تا شاهد قهر و دعواهایتان !شرایط قهر و سکوت این ایام برای کودکان غیر قابل تحمل است .
اگر سابقه ی دعوا مقابل کودکان را داشته باشید احتمالا مشاهده کردید که پس از مشاجره شما کودکان ناگهان شروع به جمع کردن اسباب بازی هایشان می کنند ، و لباس هایشان را از کف اتاق جمع می کنند.
هیچ وقت فکر کردید علت این کارها چیست ؟ کودکان با دعوای بزرگترها فکر می کنند شاید آنها مقصرند.
در مشاجره هایتان خط قرمز داشته باشید!فحاشی و تحقیر کردن ، کتک کاری ، شکستن وسایل و قهر کردن ممنوع ! این صحنه ها کودک شما را شکنجه می دهد.
تقسیم کودک ممنوع ! کودکان مبلمان نیستند که آنها را تقسیم کنیم .
تهدید ممنوع ! بچه رو بر میدارم و میرم ، بچه رو بهت نمی دم ، این جمله ها چیزی جز اضطراب ، ناامنی برای کودک به وجود نمی آورد.
تحقیقات نشان داده که فرزندان بیشترین آسیب روحی را از مشاجرات والدین خود می بینند و این درحالی که اختلاف نظر بین هر زن و شوهری هست.
اما مهمترین این اثرات چه هستند ؟اضطراب ، احساس ناامنی ، در پسران پرخاشگری ، در دختران گوشه گیری و افسردگی ، ناخن جویدن ، شب ادراری و .
.
.

مرکز مشاوره آرامش پلیس البرز

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.