پ
پ

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت تمرکز بر تولید بدون کارخانه گفت: ، نیاز است که به نام شرکت های دانش بنیان برندهای مختلفی ثبت شود و ظرفیت خالی کارخانه‌ها برای توسعه فعالیت های تولیدی این مجموعه ها مورد استفاده قرار گیرد.

رحیم در اجلاس سراسری مدیرموفق سال ۱۴۰۱ که با رویکرد مدیریت نوین در توسعه برند که در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما در تهران برگزار شد، اظهار کرد: در ساختار واژه‌هایی مانند تکنولوژی،تولید و برند هر کدام تعاریف خاص خود را دارند و با علم به این تعاریف و البته تکیه بر دانش روز تمامی این بخش ها در کشورمان فعالیت دارد که البته با تغییراتی مثبت و رو به رشد همراه بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت نیروی‌های تحصیل کرده در کشور گفت: برای استفاده از این پتانسیل باید در هر استان شهر‌ک‌های تحقیقاتی در کنار شهرک‌های صنعتی ایجاد شود و بر اساس ظرفیت های موجود در شهرهای مختلف برنامه ای ۱۰ ساله برای صنایع تعریف شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ شهرک صنعتی و استقرار حدود ۹۰هزار واحد صنعتی در این بخش‌ها افزود: بیش از ۸۶هزار از این واحدهای تولیدی و صنعتی را بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی(SME) تشکیل می دهند که نیاز به حمایت دولت دارند،در غیر این صورت دچار ورشکستگی می شوند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد پیش روی فعالیت برندهای مختلف تولیدی و صنعتی کشور عنوان کرد: یکی از این موارد تاکید دولت بر تعیین قیمت تولید کننده و مصرف کننده است که یک مانع جدی بر سر راه برندها در امر تولید است.
بنامولایی با این توضیح که تنها ۱۵درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی است، اضافه کرد: از درآمد سالانه ۹۰تا ۱۰۰ میلیارد دلاری کشور از امر صادرات حدود ۱۱ میلیارد دلار از آن فعالان بخش خصوصی است، حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار به مجموعه های خصولتی اختصاص دارد و باقی آن درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های آن است.
وی با اشاره به اهمیت تغییر دیدگاه های مدیران برندهای دولتی و صنعتی بر اساس پیشرفت علم و تکنولوژی به منظور مقابله با عوامل بیرونی در دنیا افزود: افزایش شهرت سازی، بالابردن اعتماد عمومی و بهره وری سازمانی از جمله این موارد مهم و ضروری است، از دیگر مسائل مورد توجه این است که هر مدیر طی فرآیند یکساله تولید به ۷درصد سود حاصل از فروش دست باید.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به بی‌توجهی به وضعیت شهرک‌های صنعتی در کشور گفت: یکی از این موارد عدم اختصاص سهم ۲.
۷ تولیدکنندگان در پرداخت عوارض ارزش افزوده به تامین زیرساخت ها از جمله نوسازی و بازسازی و جدول بندی خیابان ها در شهرک های صنعتی است.
وی در بخش دیگری عنوان کرد: در کشورمان تولید بیش از ۶۰ درصد محصولات آرایشی- بهداشتی و دارویی، ۹۰ درصد قارچ ،۸۵ درصد ماکارونی و ۴۰درصد میوه و تره بار صادراتی سهم البرز است و بدین منظور نمایشگاه دائمی برای نمایش بخشی از این توانمندی ها در اتاق بازرگانی البرز دایر شد که تاکنون با بازدید سفرا و هیات های مختلف خارجی همراه بوده است.
بنامولایی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت توجه به صنعت نساجی کشور گفت: یکی از این موارد جلوگیری از ورود پوشاک خارجی قاچاق است، زیرا در یک برهه زمانی این نوع واردات در کنار راه اندازی نمایندگی فروش پوشاک تحت لیسانس برندهای خارجی از جمله ترکیه ای موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی پوشاک ایرانی شد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان عنوان کرد: دم‌نوش ها و دیگر تولیدات گیاهی صادراتی ایران جایگاه خوبی در بازار لهستان دارد، با توجه به چنین ظرفیت های مناسبی باید برنامه ریزی درستی به منظور توسعه صادرات توسط نهادهای موثر بخش خصوصی مانند اتاق های بازرگانی وتشکل های بخش خصوصی انجام شود.
وی در بخش دیگری با تاکید بر انجام فعالیت های حمایتی از شرکت های دانش بنیان به منظور حضور موثر در عرصه های رقابتی دنیا عنوان کرد: در این زمینه باید بر روی تولید بدون کارخانه متمرکز شویم، نیاز است که به نام شرکت های دانش بنیان برندهای مختلف ثبت شود و ظرفیت خالی کارخانه‌ها برای توسعه فعالیت های تولیدی این مجموعه ها مورد استفاده قرار گیرد.
بنامولایی ادامه داد: هنر مدیریت این است که با کمک دانش و سرمایه شرکت های توانمند مانند دانش بنیان ها و استارت آپ ها تولید تقاضا محور صورت گیرد، اما متاسفانه درحال حاضر خیلی از مدیران ایرانی هنوز تولید سنتی دارند که موجب بروز مشکل در تامین مواد اولیه است.
وی در بخش دیگری توضیح داد: انتظار ما این است که دولت درک واقعی از مشکلات تولیدکنندگان و جستجوی راه حل رفع این موانع داشته باشد، نیاز است که به خواسته فعالان اقتصادی در موررد اصلاح قانون چک توجه جدی شود،متاسفانه در حال حاضر بانک‌ها پاسخگوی چکهای برگشتی صادرکنندگان نیستند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر وجود سرمایه کافی، دانش فنی و ماشین‌آلات در ایران به منظور تولید گفت: در این زمینه با کمبود بانک اطلاعاتی ازسرانه های موجود برای تولیدات مختلف و نبود مدیریت استراتژیک و یا سازمانی به منظور هدایت سرمایه مواجه هستیم که انتظار می‌رود دولت به جای تصدی‌گری به این موارد بپردازد.
وی دربخش پایانی در بحث صادرات با اشاره به اهمیت بازارشناسی، بازاریابی و تقسیم بازار افزود: باید بازار هدف را در دیگر کشورها برای صادرات محصولات ایرانی به درستی شناسایی کنیم.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر