تصویر
بهره گیری از تخصص اساتید دانشگاه در مدیریت شهری استان البرز
10 مهر 1402 - 10:51
3
نشستی مشورتی با حضور رییس و دبیر شورای اسلامی استان البرز، روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستان های استان البرز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و معاونان و مشاورین وی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در خصوص جایگاه مدیریت شهری و هوشمند سازی شهر و به منظور برگزاری "رویداد ملی عصر امید" در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

نشستی مشورتی با حضور رییس و دبیر شورای اسلامی استان البرز، روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستان های استان البرز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد و معاونان و مشاورین وی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در خصوص جایگاه مدیریت شهری و هوشمند سازی شهر و به منظور برگزاری "رویداد ملی عصر امید" در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

علیرضا قره حسنلو رییس شورای اسلامی استان البرز و دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان ها ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز هفته وحدت ، تشکر از میزبان جلسه و روسای شهرها و شهرستان ها بیان کرد از بدو ورود به شورای اسلامی استان ، بنده و همکارانم سعی در گنجاندن مباحث علمی در مسایل اجرایی داشته ایم.
دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استانها ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه شورای استان با پارک علم و فناوری و دانشگاه علمی کاربردی، آمادگی کامل خود را در زمبنه مسایل آموزشی و در جهت برپاشدن هرچه باشکوه تر رویداد ملی عصر امید اعلام می کنیم.
قره حسنلو در ادامه افزود موضوعات و طرحهایی که قابلیت اجرایی و قانونی شدن را دارند از طرف دانشگاهیان به شورای استان و سپس شورای عالی استان ها ارایه تا در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارجاع گردد.
در ادامه جلسه حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت از اهداف برگزاری این رویداد می توان به ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی، هوشمند سازی شهرهای استان که می توان از یک شهر کوچک کار را شروع نموده و پس از اینکه این شهر هوشمند ایجادگردید به سراغ شهرهای بزرگ تر استان و در نهایت به سوی هوشمند سازی کشور گام برداریم.
وی عنوان کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری که ایران باید در زمره ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد و بر همین اساس رویداد ملی عصر امید در بازه زمانی ۲۲ لغایت ۲۵ مهر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می گردد.
افشین زرگر، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن اشاره به ظرفیت استان البرز در خصوص هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بیان کرد از آنجایی که شهر هوشمند و بهره گیری از هوش مصنوعی در مدیریت شهری یکی از فرازهای " رویداد ملی عصر امید" می باشد لازم است از نقطه نظرات ، تجارب و نقش آفرینی مدیران شهری و اعضای محترم شوراها در جهت پیشبرد اهداف ایجاد شهر هوشمند استفاده بهینه شود.
در ادامه جلسه کریمی معاون آموزشی دانشگاه ضمن اشاره به قابلیت های دانشکده هوش مصنوعی اظهار داشت از آنجا که استان البرز قطب هوش مصنوعی کشور است و دبیرخانه دایمی هوش مصنوعی در استان البرز تشکیل شده است، باید بتوانیم از این رویداد ملی نتایج بسیار خوبی را جهت پیشرفت استان داشته باشیم .
سپس جمال پور عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص و ایده پرداز کنسرسیوم شهر هوشمند گفت از آنجا که مدیران اجرایی شهرها را شوراها تعیین می کنند سرنوشت شهرها دردست شوراها است.
به نوعی هم قانونگذار و هم مجری و هم ناظر می باشند.
از آنجا که اهمیت شوراها در مدیریت شهری مشخص است اصرار بر آن داریم تا شوراییان حضور پررنگی در این رویداد ملی داشته باشند تا به امید خدا پس از برگزاری این رویداد همکاری نخبگان و اساتید دانشگاهی در زمینه هوشمندسازی شهر آغاز گردد.

در ادامه این نشست حسین عطایی، مشاور ارشد شورای اسلامی استان و مدیر منطقه ۵ با اشاره به حضور دکتر کلانتری در عرصه مدریت شهری، عنوان کرد با حضور ایشان فاصله میان دانشگاه و مدیریت شهری از میان رفته است و این فرصت خوبی برای شهر است.
وی در ادامه افزود تصمیم گیری در خصوص بودجه شهر بر عهده شورایان است و تجهیزات هوشمند لازمه شهر است چنانچه بخواهیم شهرها زیست پذیرتر و با هزینه های کمتری مدیریت شود تشکیل کارگروه و کمیته ای شامل افراد اجرایی و دانشگاهی در زمبنه مدیریت لازم است.
سپس کریمی پور، دبیر شورای اسلامی استان، روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستانها، به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه مدیریت شهری و شهر هوشمند پرداختند.
در پایان جلسه مصوب شد جلسه تخصصی آتی تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی و شهر هوشمند در شورای شهر مشکین دشت برگزار گردد.
همچنین مقرر شد این نشست ها در صحن علنی و جلسات رسمی شوراها برگزار گردد.
در ادامه مصوب شد جلسات آموزشی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج جهت ارایه مسایل آموزشی به اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور و در اولویت اعضای شورای عالی استان ها در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و کاربرد آن در مدیریت شهری برگزار گردد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.