تصویر
به ازای هر سه شهروند یک خودرو در کرج تردد دارد
06 شهریور 1402 - 15:56
1
شهردار کرج گفت: پرداخت عوارض آلایندگی صنایع به کرج پیگیری شود.
ارسال توسط :
پ
پ

شهردار گفت: پرداخت عوارض آلایندگی صنایع به کرج پیگیری شود.

مهرداد کیانی ر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استقرار برخی دستگاه‌های آلاینده و صنایع در کرج باعث آلایندگی این شهر شده، اظهار کرد: علاوه بر این، برخی صنایع آلاینده هم در شعاع ۳۰ کیلومتری این شهر فعالیت دارند که باید عوارض آلایندگی پرداخت کنند.
وی ادامه داد: این واحدها باید بخشی از سهم فروش خود را در قالب عوارض آلایندگی به شهرداری پرداخت کنند تا صرف توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و تقویت سرانه فضای سبز شود.
وی بیان کرد: بدون شک این مهم با حمایت‌های استانداری، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا قابل تحقق است.
با بیان اینکه افزایش آلودگی هوا و کاهش روزهای پاک در کلانشهرها نباید نادیده گرفته شود، افزود: تهدید جدی آلاینده‌ها در درجه اول متوجه سلامتی شهروندان است و بیماری هایی مثل انواع سرطان در زندگی ماشینی امروز در حال افزایش است.
این مسئول ادامه داد: قانون و نهادهای ذیربط نباید اجازه دهند برخی صنایع قانون را به نفع خود دور بزنند و مشارکتی در روند کاهش آلودگی هوا نداشته باشند.
وی ابراز کرد: تکمیل مترو و کنارگذر شمالی به عنوان دو پروژه ملی را در دستور کار دارد و روند راه اندازی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و بی آر تی و احداث چندین تقاطع غیر همسطح نیز در حال انجام است.
شهرداری کرج ادامه داد: حجم سنگین فعالیت شهرداری کرج در حوزه تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا، نیازمند حمایت مالی و تزریق منابع جدید است که دریافت عوارض آلایندگی از دستگاه‌ها و صنایع مشمول قانون صنایع می تواند یکی از این راهکارها باشد.
کیانی اضافه کرد: برابر آمار به ازای هر سه شهروند کرجی یک خودرو در معابر شهری تردد دارد و با تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش حضور خودروهای شخصی می‌توان در مسیر کاهش آلودگی هوا گام برداشت.
این مسئول ادامه داد: شهرداری کرج در حال ایجاد کمربندی سبز است و پروژه‌های جنگلکاری، درختکاری و توسعه فضای سبز متناسب با دوره تنش آبی را در دست تکمیل دارد که این امر هم نقش اساسی در کاهش آلاینده های هوا دارد.
منبع ایسنا برچسب ها: شهردار کرج گفت: پرداخت عوارض آلایندگی صنایع به کرج پیگیری شود.
شهردار کرج گفت: پرداخت عوارض آلایندگی صنایع به کرج پیگیری شود.
مهرداد کیانی ر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استقرار برخی دستگاه‌های آلاینده و صنایع در کرج باعث آلایندگی این شهر شده

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.