پ
پ

گفت: مدیریت شهری در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان بازنشسته با توجه به قوانین اقدام کند و در صورت عدم رعایت قانون با متخلفین برخورد و حق شهرداری بازگرداننده شود.

در تذکر پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه رسمی اظهار داشت: روز کارگر برنامه ای توسط شهرداری در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شده که اولاً و تشکر ویژه می کنم از متولیان برگزاری این برنامه و تقدیر تشکر ویژه از پاکبانان و سبزبانان عزیز و زحمتکش اما نکته قابل توجه اینکه این برنامه به مناسبت روز کارگر برگزار شده و هیچگونه تقدیر از زحمات همکارانی که در شهرداری بصورت قرارداد کارگری مشغول خدمت هستند نشده است.
عضو شورای اسلامی تصریح کرد: معمولاً در سالهای گذشته لیست کارگران نمونه از مناطق و سازمانها جمع آوری می شد و تقدیر کوچکی بصورت وام انجام می شد که انتظار از شهردار محترم بویژه نمایندگان شورای کارگری رأی این قشر را به خود اختصاص داده اند و نماینده این قشر بودند این بود که بصورت ویژه از این عزیزان در این برنامه تقدیر می شد که گله مندی این قشر به جا و قابل تامل است.
ذبیحی بیان کرد: درخواست بنده از شهردار این است که این موضوع را بررسی کنند و شرایط دلجویی از این عزیزان فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پاداش پایان خدمت پرسنل بازنشسته افزود: تعداد ۳۰۰ نفر از پرسنل شهرداری که بازنشسته یا بازخرید کردند حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر از این افراد پاداش بیشتر از سقف دریافت کردند بر اساس بند قانونی طبق قانون پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۵/۱۳۷۲ با اصلاحات بعدی، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده قانونی مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق العاده بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مذکور به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای شاغلین موضوع جزء ۲ این بند در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون ریال معادل ۴۷۲ میلیون تومان خواهد بود که به نظر می رسد که همکاران و شهرداری این بند قانونی را اینگونه تفسیر کردند که شهرداری ها شامل این قانون نمی شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد:اما قابل توجه همکاران در شهرداری کرج: طبق ماده ۵ قانون خدمات کشوری منظور از دستگاهها ی اجرایی چیست؟ کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی.
اما موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی شامل چه واحدهایی می شوند؟ طبق قانون محاسبات و مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۳ به موجب این قانون ، فهرست اسامی تعدادی از موسسات عمومی غیردولتی بیان شده به شرح ذیل می باشد: شهرداری ها و شرکت های تابعه آنان مادام که بیش از ۵۰ درصد سهام و سرمایه آنان متعلقه شهرداری ها باشد.
هلال احمر و کمیته امداد در این راستا نکته قابل بررسی در این است که کسی که مسئول و مدیر تفسیر اجرایی این قانون بوده و با تمامی همکاران در موارد مختلف سختگیرانه و مر قانون رفتار می کرده در این مورد سهل انگارانه برخورد کرده چون ذینفع بوده است.
ذبیحی عنوان کرد: اقدامات نهادهای نظارتی حراست و بازرسی در این خصوص چه بوده؟ آیا وظیفه دستگاههای نظارتی فقط وظیفه حضور و غیاب و رسیدگی به مسائل جزئی است؟ با توجه به اینکه تسویه حساب در پایان خدمت توسط حراست و بازرسی تائید و امضاء می شود به این موضوع دقت نشده است.
وی یادآور شد: با توجه به تورم بوجود آمده در کشور پاداش پایان خدمت افرادی که سقف رعایت شده به سرعت حق و حقوق این عزیزان پرداخت شود و با توجه به قوانین صدرالذکر موضوع بررسی و در صورت عدم رعایت قانون با متخلفین برخورد و حق شهرداری بازگرداننده شود.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر