تصویر
به جد پیگیر تکمیل پروژه سالن ۶ هزار نفری هستیم
07 شهریور 1402 - 16:05
5
مدیرکل ورزش و جوانان البرز طی نشستی خبری، پاسخگوی سئوالات جمعی از خبرنگاران استان شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل ورزش و جوانان البرز طی نشستی خبری، پاسخگوی سئوالات جمعی از خبرنگاران استان شد.

نشست خبری بهزاد فروغی عصر روز دوشنبه (۶ شهریور ۱۴۰۲) در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برگزار شد.

در این نشست که مقصودی سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل، عباس زاده مدیرعامل خانه مطبوعات استان، چال اشتری سرپرست گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای و بهتاش مسئول روابط عمومی اداره کل نیز حضور داشتند، فروغی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

نقد را می پذیریم فروغی در ابتدای نشست ضمن قدردانی از تلاش های خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان از نقدهای دلسوزانه و منصفانه اصحاب رسانه استقبال کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار می دهد.
وی افزود: از این پس نشست های خبری به ویژه نشست تخصصی با نویسان استان، بیشتر و به طور منظم برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی های ورزش و جوانان استان البرز یک ضرورت است و به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان این که " روابط عمومی هیئت ها باید تقویت شوند " تأکید کرد: به روابط عمومی اداره کل مأموریت داده ایم این شورا را هر چه سریعتر راه اندازی کند.

به جد پیگیر تکمیل پروژه سالن ۶ هزار نفری هستیم
فروغی در پاسخ به سئوالی مبنی بر زمان افتتاح پروژه سالن ۶ هزار نفری گفت: جا دارد از شخص استاندار که طی هفته های گذشته چندین بار از این پروژه بازدید کرده و تأکیدات و تذکرات لازم را به ما داشته اند، تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.
وی با بیان این که " تمام تلاش مان این است که پروژه سالن ۶ هزار نفری هر چه سریعتر به بهره برداری برسد " عنوان کرد: با برآوردهای صورت گرفته و بنا به گفته پیمانکار پروژه، در حال حاضر این سالن برای تکمیل، به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: واگذاری املاک تجاری و یا استفاده از طرح مولدسازی، از جمله راه های پیشنهادی برای تأمین اعتبار این سالن است.

نقش هیئت ها در توسعه ورزش تعیین کننده است
وی با بیان این که " هیئت ها نقش تعیین کننده ای در ورزش دارند " عنوان کرد: در خصوص هیئت هایی که فعال نیستند، تصمیم جدی می گیریم.
فروغی تأکید کرد: در زمینه بانک اطلاعاتی هیئت های ورزشی نقص داریم و در تلاشیم تا این مهم تقویت و تکمیل شود.

حمایت از ورزشکاران، از وظایف اصلی ما است
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز موضوع حمایت در جهت تقویت انگیزه و تلاش ورزشکاران را بسیارمهم ارزیابی کرد و گفت: در صدد هستیم تا در نشستی با حضور هیئت های ورزشی استان ، کمیته استقبال از قهرمانان ورزش استان را راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به حضور ۲۲ ورزشکار از البرز در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی، یادآور شد: با این که ردیف اعتباری خاص و مشخصی برای تجلیل از قهرمانان نداریم، اما سعی کرده ایم در حد توان و بضاعت از ملی پوشان اعزامی به بازیهای آسیایی و پاراآسیایی حمایت و تجلیل کنیم.

فروغی تصریح کرد: در صورت مدال آوری ورزشکاران البرز در این رقابتها نیز، با کمک سایر ارگان ها از جمله شهرداری تجلیل ویژه تری از قهرمانان خواهیم داشت.

ادغام ادارات غرب و شرق ، خواست جامعه ورزش شهرستان بود
وی با بیان این که " اولین کسانی که از ادغام دو اداره شرق و غرب کرج استقبال کردند، سرپرستان هر دو اداره بودند " گفت: در گام دوم به سراغ وزشکاران و هیئت های ورزشی رفتیم که متوجه شدیم غالب این عزیزان نیز موافق ادغام این دو اداره هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به سردرگمی بسیاری از هیئت های ورزشی کرج در زمان تفکیک ادارات غرب و شرق، خاطرنشان کرد: در نهایت نیز با مساعدت و موافقت استانداری و وزارت ورزش و جوانان، ادغام این دو اداره صورت گرفت.
وی اضافه کرد: به سرپرست اداره ورزش و جوانان کرج ابلاغ کرده ایم که ساماندهی منابع انسانی و هیئت های ورزشی شهرستان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.
فروغی با بیان این که " متأسفانه هیچ گاه هیئت های شهرستان کرج نتوانستند از زیر سایه هیئت استان بیرون بیایند " گفت: می بایست هیئت های ورزشی شهرستان کرج تقویت شده و هیئت های استانی بیشتر کار نظارتی و حمایتی را انجام دهند.
وی مطرح کرد: انتخاب رؤسای هیئت های شهرستان کرج به طور کامل به هیئت های استانی واگذار شده، اما توصیه مان این است که با تعامل اداره شهرستان این انتخاب ها صورت گیرد تا کارها با هم افزایی بهتری پیش رود.

لزوم ارتقای سطح علمی مربیان
فروغی مقوله آموزش را برای توسعه ورزش بسیار مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: باید نسبت به آموزش و بروز رسانی علم مربیان توجه بیشتری صورت گرفته و اقداماتی جدی توسط هیئت های ورزشی در خصوص آن انجام گیرد.
وی تأکید کرد: بنظر می آید در حوزه مسئله آموزش، از اهمیت ویژه تری برخوردار است و باید سطح علمی و آموزشی مدرسان و مربیان بانوان را بالا ببریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به اثرگذاری مربیان در پرورش نونهالان و نوجوانان اشاره و عنوان کرد: مربیان نقش تربیتی پر رنگی در جامعه دارند و در زمینه های می توانند بسیار مثمر ثمر واقع شوند.

توسعه ورزش نیاز به هم افزایی همه دستگاه ها دارد
وی با بیان این که "ورزش همگانی فقط ورزش صبحگاهی نیست " گفت: وزارت ورزش و جوانان همواره تأکید ویژه ای برای توسعه و توجه به ورزش همگانی دارد.
فروغی ادامه داد: با توجه به مشکلات زیر ساختی و سرانه ای ورزش استان، بدون هم افزایی بین دستگاه ها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه و .
.
.
مشکلات به ویژه در حوزه توسعه ورزش همگانی، حل نمی شود.
وی تأکید کرد: همه باید برای رفع موانع و مشکلات موجود دست به دست هم بدهیم.

فاصله بین ادارت کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، باید کم شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز استعدادیابی ورزشی در مدارس را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: آموزش و پرورش در استعدادیابی و توسعه ورزش نقش کلیدی و اثرگذاری دارد.
وی مطرح کرد: متأسفانه فاصله زیادی در گذشته بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش به وجود آمده و ما در تلاشیم تا این فاصله کم شود.
فروغی اضافه کرد: بدون تردید هم افزایی و همکاری این دو دستگاه، آینده ی درخشانی را برای ورزش رقم خواهد زد.

۱۲ رشته ورزشی در سالن نشاط فعالیت می کنند
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر دلیل واگذای سالن نشاط به هیئت والیبال گفت: با توجه به ساختار سالن نشاط، استاندارد بودن و این که والیبال از پر جمعیت ترین رشته های توپی استان است، این سالن به والیبال واگذار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ادامه داد: ضمن این که علاوه بر والیبال، ۱۲ رشته دیگر نیز در این سالن فعالیت کرده و برای برگزاری مسابقات رشته های مختلف در اختیار سایر هیئت ها نیز قرار می گیرد.

احداث زمین بزرگ چمن مصنوعی شهرستان آغاز می شود
وی با اشاره به پروژه های عمرانی هفته دولت یادآور شد: در این هفته افتتاح سالن طبقاتی شهید عجمیان کرج را داشتیم که هیئت های ورزشی کاراته، بوکس، ووشو و بیماران خاص در آن مستقر و صاحب خانه شده اند.
فروغی به کلنگ زنی ۳ پروژه دیگر در این هفته اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت نفت، آغاز کار احداث زمین بزرگ چمن مصنوعی شهرستان فردیس که ثمرات پر خیر و برکتی برای ورزش شهرستان به ویژه فوتبال خواهد داشت، در این هفته صورت می گیرد.
وی ادامه داد: استخر شهرک وحدت فردیس نیز که سال ها بلا تکلیف و بلا استفاده رها شده بود، بزودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

خط قرمز ما مردم هستند
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در پایان تصریح کرد: به عنوان خادم کوچک مردم و سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی عرض می نمایم: چیزی که به سود جامعه ورزش و مردم باشد پای کارش می ایستیم و آن که به ضرر جامعه ورزش و مردم باشد انجام نخواهیم داد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.