بیش‌ترین تخلفات صنفی استان البرز در کدام ‌بخش‌هاست؟
  • مهر ۱۵, ۱۴۰۳ ساعت: 14:33
  • معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز از انجام ۱۷ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی شش ماه ابتدایی امسال خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، کوروش مرادی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری برای ۴ […]

    پ
    پ

    معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز از انجام ۱۷ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی شش ماه ابتدایی امسال خبر داد.

    استانها –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، کوروش مرادی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری برای ۴ هزار و ۴۲۲ واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع رسیدگی‌کننده ارجاع شده است.

    وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در مدت، بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲۲۰ درصد رشد را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، افزود: همچنین در نیمه اول امسال، ۲۲۱ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۱۴۳ میلیارد تومان تشکیل شده که بیشترین مکشوفات در این حوزه مربوط به انواع کالاهای دخانی است

    معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در طول ۶ ماه گذشته بیش‌ترین تخلفات صنفی محرز‌ شده در بخش مواد خوراکی، لوازم یدکی، دخانیات و پوشاک بوده است، از برگزاری و ادامه طرح نظارتی ویژه «‌آغاز سال تحصیلی‌» تا پایان ماه در البرز خبر داد.

    وی با بیان اینکه در قالب این طرح بازرسان بر اقلام اساسی و ضروری آغاز سال تحصیلی از جمله پوشاک و لوازم‌التحریر و… نظارت ویژه ای خواهند داشت، تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۳ هزار و ۸۰۰ گشت‌های مشترک بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صمت، جهاد ، اصناف و تعزیرات حکومتی انجام شده و با متخلفان در حوزه‌های گرانفروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و… برخورد شده است.

    معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان البرز تاکید کرد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی درج قیمت برای تمامی اقلام کالایی و نصب نرخ‌نامه اجباری بوده و در صورت عدم رعایت این موضوع، واحد مشمول برخورد قانونی و ارجاع پرونده به مرجع رسیدگی‌کننده می‌شود.

    مرادی گزارشی از سامانه ۱۲۴ هم ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۳ هزار گزارش مردمی واصل شد که از این تعداد ۱۲ هزار مورد در سامانه و به صورت تلفنی و بیش از یک هزار مورد آن به صورت کتبی دریافت شده‌ که به تمامی شکایات رسیدگی شد.

    مرادی در پایان گفت: در برخورد با گرانفروشی و عدم رعایت قوانین صنفی هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت و از همه شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.

    انتهای پیام/.

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
    • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
    • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
    • به دیگران توهین و اهانت نکنید

    تصویر