تصویر
بیش از چهار هکتار از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد
14 فروردین 1401 - 9:18
2
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از ابتدای طرح تشدید پایش های نوروزی یگان حفاظت از اراضی ملی استان تاکنون چهار و ۵۲ دهم هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از ابتدای طرح تشدید پایش های نوروزی یگان حفاظت از اراضی ملی استان تاکنون چهار و ۵۲ دهم هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

«حامد فرضی» با بیان اینکه این رفع تصرف ها در قالب تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع اجرا شده، افزود: همچنین در این مدت سه هزار و ۶۴۹ متر مربع از اراضی ملی استان با حکم قضایی خلع ید شد.
وی به دیگر اقدامات یگان حفاظت در جهت پیشگیری و مقابله با تصرفات و تخریب اراضی ملی در نوروز ۱۴۰۱ اشاره و اظهار داشت: همچنین دراین مدت۲ فقره محموله چوب آلات قاچاق به میزان ۲.
۵ متر مکعب کشف و ضبط شد.
وی همچنین با بیان اینکه یک فقره پرونده ماده ۵۵ تشکیل شده، گفت: سه فقره پرونده ورود دام غیرمجاز به مراتع استان در قالب ماده ۴۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع به میزان ۵۰۰ واحد دامی نیز تشکیل شده است.
فرضی با بیان اینکه پایش های نوروزی یگان حفاظت از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه دارد، افزود: یگان حفاظت پس از پایش ها بایستی لیست گشت تهیه شده را به مدیریت بحران، دادستانی، جهاد و سازمان منابع طبیعی ارسال کند.
وی، تدوین دستورالعمل تشدید حفاظت و صیانت از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی و ارسال به شهرستان ها، تهیه و تدوین بروشور با موضوع عوامل تخریب منابع طبیعی و راه های پیشگیری از آن، راه اندازی سامانه مانیتورینگ برای پایش خودروهای گشت یگان و تهیه و بروز رسانی نقشه نقاط بحرانی ( تصرفات، حریق، دام مازاد) را از دیگر اقدامات این اداره کل در این ایام دانست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از جمله تصرف یا آتش سوزی در اراضی ملی مراتب را به سامانه گزارشات مردمی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند، گفت: گشت های منظم و شبانه روزی در سطح اراضی ملی در شهرستان های تابعه در طول ایام تعطیلات نوروزی برقرار می باشد.
وی برقراری ایست و بازرسی در مناطق بحرانی قاچاق چوب و کنترل محموله های چوب عبوری از استان و بازدید از کارگاه های چوب بری و تهیه ذغال سطح استان و بازدید سرزده از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و نظارت بر نحوه عملکرد پرسنل یگان حین ماموریت را از دیگر این اقدامات برشمرد.
وی یادآور شد: عوامل یگان حفاظت استان با حضور مستمر و شبانه روزی در عرصه های ملی نسبت به پایش و پیشگیری و برخورد قاطع با متجاوزین به انفال اقدام می کنند.
استان البرز ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.