تصویر
بیش از ۲۰۰۰۰ مورد بازرسی و نظارت بر بازار محصولات اساسی استان البرز
10 اسفند 1401 - 14:35
2
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز البرز از ۲۰۹۵۵ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی استان البرز، طی یازده ماه گذشته خبرداد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان جهاد استان البرز در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز البرز از ۲۰۹۵۵ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی استان البرز، طی یازده ماه گذشته خبرداد.

دکتر بازدار، رئیس سازمان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز البرز ضمن تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی درآستانه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان برای تأمین و نظارت بر عرضه کالای اساسی مورد نیاز مردم، با تأکید بر اینکه قیمت کالاهای اساسی در فضای استان باید متناسب و شفاف باشد و انتظار مردم این است که قیمت ها در بازار از شفافیت و ثبات لازم برخوردار باشد، افزود: همه دستگاه های متولی امر نیز در ستاد تنظیم بازار استان آمادگی دارند در این شرایط برای مردم روزهای خوبی را رقم بزنیم و بتوانیم تا حدود زیادی از بار فشار روانی تورم موجود در حوزه محصولات غذایی که مردم ناگزیر به استفاده هستند، برداریم.
وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی به لحاظ کیفیت از تنوع زیادی برخوردارند و برای مثال نرخ گوشت تولیدی استان به لحاظ کیفیت متفاوت است و این موضوع در اختلاف قیمت بی تأثیر نیست؛ به سامانه رصد قیمت کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: روزانه بیش از ۹۱ قلم کالای کشاورزی شامل مایحتاج مورد نیاز مردم از طریق این سامانه به صورت عرفی قیمتها مشخص می شود که این قیمت ها لزوماً قیمت های مصوب کالاها نیست بلکه به صورت عرفی در فضای عمومی کشور برای قیمت‌ها لحاظ شده که معمولاً عدول از آن تخلف محسوب می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و طی ۱۱ ماه گذشته ۲۰ هزار و ۹۵۵ مورد بازرسی و نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی صورت گرفته که علاوه بر بازرسی مستمر توسط اکیپ های گشت، ۲۶۱۲ مورد گزارش تخلف از طرف مردم استان به سامانه ۱۲۴ اعلام و ثبت شده که از این میزان، ۲۴۴ میلیارد تومان برای متخلفان جریمه صادر شده است.
دکتر بازدار با اشاره به وجود کارگروه مشترک نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان که به صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، اصناف، دامپزشکی، پلیس امنیت برای امر نظارت و پایش بازار ایجاد شده یادآور شد: به خاطر حساسیت بالای کار و ایجاد تعادل و ثبات در بازار به ویژه برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، در حال حاضر ۲۲ اکیپ بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در سطح استان فعالیت دارند و کار پایش و رصد بازار به صورت منظم و شبانه‌روزی توسط این اکیپ ها انجام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به برگزاری مانور اکیپ های گشت مشترک در سطح شهر و شهرستانهای تابعه استان افزود: سامانه ۱۲۴ آماده گزارش گیری از عموم همشهریان است.
وی با بیان اهمیت گزارشات مردمی در تسهیل امر نظارت خاطرنشان کرد: حساسیت مردم بسیار مهم است و نباید میدان سوء استفاده به کسی بدهند و هرگزارشی که از ناحیه مردم رسیده توسط همکاران ما رسیدگی شده است به طوری که استان البرز اولین استانی است که تمامی گزارش‌های مردمی واصله مورد رسیدگی قرار گرفته است، ضمن اینکه همه فروشگاه ها به صورت میدانی و تصادفی بدون اطلاع قبلی توسط همکاران ما مورد نظارت قرار می‌گیرد.
دکتر بازدار با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و درآمد گفت: ما فقط حامی حقوق مصرف کننده نیستیم، در مقابل حقوق تولید کننده و توزیع کننده هم باید دیده شود چون این شبکه لازم و ملزوم هم هستند بنابراین هم سود توزیع کننده و منافع مصرف کننده باید لحاظ شود این سه عضو را باید با هم ببینیم.
وی با اشاره به نشست کارگروه تنظیم بازار با تولیدکنندگان استان افزود: هرچند که در روند تولید و توزیع کالاها در بازار، تولیدکننده و توزیع کننده به دنبال سود هستند و سود حتماً باید باشد اما کسب سود منطقی و سود قانونی، به طوری که در این شرایط مردم عزیز به ویژه اقشار کم درآمد آسیب نبینند، لذا تقاضا کردیم که در این شرایط به کمک مردم بیایند و خوشبختانه تولیدکنندگان ما در استان اعلام آمادگی کردند در نمایشگاهی که قرار است برای عرضه مایحتاج مردم برگزار شود با قیمت های مناسب و منصفانه برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم ورود کنند.
بازدار از کفایت تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان خبر داد و تصریح کرد: در طول یک ماه گذشته بیش از ۴۷۰ تن گوشت تنظیم بازاری در بین مردم استان توزیع شده است و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ تن گوشت و بیش از ۶۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه های استان موجود است و لذا نگرانی برای تأمین محصولات کشاورزی، میوه شب عید و اقلام پروتئینی وجود ندارد و با تمهیداتی که اندیشیده شده در فروشگاه های عمده و اصناف و در حاشیه شهرها به ویژه برای اقشار کم درآمد به صورت سیار گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و گوشت گرم به قیمت مناسب عرضه می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز وضعیت ذخیره سازی و نهاده های دامی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: ذخایر نهادهای دامی در استان البرز به میزان ۷۰ هزار تن ذرت، ۵۰ هزار تن جو و ۱۳ هزار تن کنجاله سویا مورد نیاز واحدهای تولیدی استان تأمین شده و موجود است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.