تصویر
بیش از ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان البرزی خریداری شد
28 مرداد 1402 - 16:15
2
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: در پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: در پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شد.

"محمد مجرد" با بیان اینکه برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان پنج مرکز خرید در البرز فعال شده بود، افزود: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان به دلیل افزایش قیمت مناسب خرید تضمینی نسبت به سال گذشته با ۲ برابر رشد مواجه بوده است.
وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای خرید گندم از کشاورزان را به صورت مرتب تخصیص می دهد، اظهار کرد: در زمان خرید گندم از کشاورزان نماینده بانک هم حضور داشت که به محض تحویل محصول، رسید تحویل، میزان و باسکول گندم تحویلی را به بانک اعلام می کردیم تا کشاورزان برای دریافت وجه فروش گندم های تحویلی با مشکلی مواجه نشوند.
وی گفت: تاکنون ۷۰ درصد هزینه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت می شود.
مجرد وضعیت سیلوهای استان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: تمام سیلوها پر و تکمیل هستند و اضافه گندم خریداری شده برای نگهداری به بخش خصوصی فرستاده می شود.
وی کیفیت گندم های خریداری شده را بسیار خوب دانست و اظهار کرد: هر ساله مقداری گندم نیز از سایر استان ها به البرز فرستاده می شود و در سیلوها برای کارخانجات و نانوایی های تهران و البرز نگهداری می شود.
مصدقی یادآور شد: همچنین در سال جاری ۱۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان البرزی خریداری شده است.

در استان البرز ۲۳ کارخانه تولید آرد فعال است.
سال زراعی گذشته گندم در سطح ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار و جو در سطح هفت هزار و ۱۰ هکتار و همچنین کلزا در سطح ۴۷۲ هکتار کشت شد.
منبع ایرنا برچسب ها: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: در پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: در پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار تن گندم از ک

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.