تصویر
تأمین زمین طرح نهضت ملی مِهِستان تعیین تکلیف شود
30 خرداد 1402 - 10:14
2
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بر جانمایی اراضی و تعیین تکلیف هرچه سریعتر اراضی خور، شهرک سینمایی و گوزل دره به منظور ساخت پروژه نهضت ملی تأکید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بر جانمایی اراضی و تعیین تکلیف هرچه سریعتر اراضی خور، شهرک سینمایی و گوزل دره به منظور ساخت پروژه نهضت ملی تأکید کرد.

علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، عصر امروز (دوشنبه) طی بازدیدی از اراضی طرح نهضت ملی مسکن شرکت عمران شهر جدید مهستان، با اشاره اراضی الحاقی فخر ایران، گفت: با توجه به فوریت موضوع در صورتی که ظرف مدت سه هفته مشکل مالکیتی این اراضی از سوی وزارت دفاع تعیین تکلیف نشود الحاق زمین ملغا و منتفی می‌شود.
وی از مدیران شرکت عمران شهرجدید مهستان خواست اراضی سریع الاستحصال را انتخاب نموده تا هر چه سریعتر تکلیف طرح نهضت ملی مسکن مشخص شود.

جعفری همچنین بر تعیین ظرفیت حداکثری شهر جدید مهستان در ساخت پروژه طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از مدیران مجموعه خواست: پرقوت و با مستندات کامل اراضی تعیین شده را برای تعیین تکلیف به شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی ارسال نمایند تا هر چه سریعتر تعهد شهرجدید مهستان در ساخت طرح نهضت ملی اجرایی شود‌.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر شناسایی و بکارگیری پیمانکاران دارای سابقه موفق تأکید کرد و افزود: با توجه به زمانبر بودن اعتبارسنجی پیمانکاران توسط بانک‌های عامل، می‌طلبد که این پیمانکاران قبل از تایید اراضی، اقدامات لازم را انجام دهند تا پس از تایید اراضی ساخت پروژه‌ معطل نماند و سرعت کار بالا رود.
جعفری تصریح کرد: باید همزمان با اجرای پروژه‌های مسکونی خدمات زیربنایی و روبنایی نیز پیش برده شود.

وی در ادامه از مدیرکل منابع طبیعی استان البرز خواست در خصوص اراضی الحاقی به شهر جدید مهستان همکاری لازم را داشته باشند تا مشکل تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهر مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به معارفه عضو جدید هیئت مدیره جدید شرکت عمران شهرجدید مهستان اظهار داشت: انتظار می‌رود به فوریت برای رفع موانع اقدامات لازم صورت بگیرد.
جعفری با اشاره به اولویت شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید اظهار داشت: بحث تامین زمین برای طرح نهضت ملی و تعیین تکلیف مساکن مهر فاقد متقاضی و تحویل نشده از اولویت‌های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بوده که به جد در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به گزارشات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید مهستان و پیگیری ازسوی وزارت کشور و استانداری البرز انتظار می‌رود شهرداری شهر جدید مهستان در صدور پروانه برای عملیات اجرایی پروژه‌ها همکاری نموده تا موارد به گونه‌ای باشد که مانعداجرای عملیات عمرانی پروژه‌ها نشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این بازدید مشکلات پیمانکاران اعم از نوع قرارداد در مسکن مهر و تعیین تکلیف تسهیلات بانکی بررسی و پیگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.
جعفری افزود: این مشکلات باعث توقف پروژه‌ها و عدم تکمیل آنها شده که با تصمیماتی که در مجمع و نشست هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی اتخاذ شد و به زودی ابلاغ خواهد شد مقرر گردیده موضوع الحاقیه قرارداد پیمانکارها و ضرایب فعالیت‌های آنها تعیین تکلیف گردد تا فعالیت پروژه‌های متوقف شده فعال و پیمانکاران با قوت پروژه‌ها را دنبال نمایند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور اظهار داشت: باید در کنار بحث سکونت، ظرفیت پروژه‌های روبنایی وزیربنایی و توسعه خدمات در دستور کار قرار گرفته و ارتقاء کیفیت زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: شهروندان انتظار دارند خدمات بهینه دریافت نمایند و این امر با توسعه زیرساختها و راه‌اندازی پروژه‌های مشارکتی محقق خواهد شد و اینگونه میتوان شاهد ارتقاء کیفیت زندگی مردم بود.
جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و هماهنگی با استاندار البرز اراضی مورد نیاز برای باقیمانده ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن تامین و تعیین تکلیف شود.
گفتنی است در نشستی که با حضور روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، علیرضا جعفری مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور و هیأت همراه، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان برگزار شد علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید مهستان، امیر قادری به عنوان عضو جدید هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید مهستان معارفه شد.
در پایان این نشست دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور و هیأت همراه و مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت عمران شهرجدید مهستان از وضعیت پروژه‌های روبنایی و زیربنایی شهر بازدید و تصمیمات لازم را در خصوص تسریع در اجرای آنها صادر نمودند.

منبع فارس برچسب ها: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بر جانمایی اراضی و تعیین تکلیف هرچه سریعتر اراضی خور، شهرک سینمایی و گوزل دره به منظور ساخت پروژه نهضت ملی تأکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شه

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.