تصویر
تأکید استاندار بر ایجاد بومگردی در تمام روستاهای البرز
29 خرداد 1402 - 9:08
2
استاندار البرز با یادآوری اینکه استان البرز در حوزه تاریخ و طبیعت منطقه‌ای ویژه و برخوردار به شمار می‌رود، گفت: بومگردی و استفاده از ظرفیت‌های روستاهای شگرف و دیدنی البرز می‌تواند منجر به توسعه پایدار گردشگری شود.
ارسال توسط :
پ
پ


استاندار البرز با یادآوری اینکه استان البرز در حوزه تاریخ و طبیعت منطقه‌ای ویژه و برخوردار به شمار می‌رود، گفت: بومگردی و استفاده از ظرفیت‌های روستاهای شگرف و دیدنی البرز می‌تواند منجر به توسعه پایدار گردشگری شود.
به اعتقاد من روستاهای البرز با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد، قابلیت ایجاد حداقل یک بومگردی را دارند.

مجتبی عبدالهیبا حضور در اداره کل میراث‌، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از عملکرد این مجموعه بازدید و در نشستی با مدیر کل و مدیران ارشد اداره کل استان البرز مهمترین سرفصل های کاری مرتبط با مأموریت‌های ۳ گانه این اداره کل را مورد بررسی قرار داد.
استاندار البرز همچنین بر احیای صنایع‌دستی و مشاغل سنتی در روستاها توسط اداره کل استان البرز و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند منجر به اشتغال‌آفرینی در روستاها شود.
دکتر عبدالهی با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری و صنایع وابسته گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان البرز باید برگزاری رویداد فرصت‌های سرمایه گذاری در و برگزاری فم تورهای آشنایی سرمایه گذاران و علاقمندان با این استان را در دستور کار قرار دهد.
او با اشاره به اینکه مسافران زیادی وارد البرز می‌شوند، گفت: این استان از لحاظ زیرساخت‌های گردشگری نیاز فراوانی به هتل‌ها و تأسیسات اقامتی دارد.
با توجه وجود ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری فراوان در البرز، باید نیازها و طرح‌های سرمایه‌گذاری با به‌کارگیری مشاوران ذیصلاح احصاء و به سرمایه‌گذاران ارائه شود.
استاندار البرز همچنین در پاسخ به پیشنهاد مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز مبنی بر تبدیل مجموعه کلاه فرنگی به موزه بزرگ البرز گفت: جهت تحقق این امر در ابتدا باید مشاور ذیصلاح ظرفیت‌های این عمارت را بررسی کند تا تصمیم مدیریتی در این خصوص اتخاذ شود.
دکتر عبداللهی در پایان خواستار شکل‌گیری شورایی متشکل از مدیران دستگاه های اجرایی، دولتی و خصوصی برای بررسی کارشناسی موضوعات گردشگری شد.

تبدیل محوطه ازبکی به سایت موزه در دستور کار است
در ادامه این نشست مدیر کل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان البرز در توسعه گردشگری و از نگاه خاص و حمایت‌های استانداری البرز از توسعه پایدار گردشگری گفت: تلاش اداره کل استان البرز استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار است و با برنامه ریزی‌های به عمل آمده، شاهد تحولات مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

رفع مشکل حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و ایجاد موزه بزرگ و سایت موزه ازبکی را برای هویت بخشی تاریخی به استان البرز از موضوعات مهم برشمرد.
در ادامه یکی از اقدامات شاخص درحوزه میراث‌فرهنگی را ثبت دستکندهای اشتهارد عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، روز گذشته اولین نامه رسمی ثبت دستکندهای اشتهارد را دریافت کردیم که پیشنهاد ۱۵۰ هکتار عرصه و ۴۰۰ هکتار حریم برای آن انجام شده است.
خاکی همچنین به قابلیت های البرز در زمینه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: روستای گلستانک دارای کارگاه‌های بسیار صنایع‌دستی به خصوص در زمینه سفال و سرامیک است و قابلیت ثبت به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی در زمینه تخصصی سفالگری را دارد.

او کاروانسرای شاه‌عباسی را از دیگر ظرفیت‌های ویژه استان برای تبدیل به مرکز کارگاهی، آموزشی و فروشگاهی صنایع‌دستی هنرمندان شاخص استان عنوان کرد و گفت: بهره‌برداران هم برای این موضوع اعلام آمادگی کرده و صندوق حفظ و احیا اماکن تاریخی هم در این زمینه اتفاق نظر داشته و با همدلی مدیران ارشد دولتی و شهری موانع گذشته در حال برطرف شدن است.
به گفته خاکی، در مورد کاخ سلیمانیه نیز اعتبارات لازم ابلاغ شده و به زودی با برنامه ریزی انجام شده و دریافت بخشی بزرگ از نقاشی های فاخر قاجاری از سایر موزه های کشوری، موزه نقاشی‌های قاجاری در کرج راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.