تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

تاخت و تاز پروژه‌های عمرانی در زیستگاه‌های حیات وحش جاده چالوس
28 آذر 1400 - 9:02
7
معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز با بیان اینکه باید کم آسیب‌ترین روش‌ها برای محیط زیست در اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شود، نه ارزانترین روش، گفت: تجربه ثابت کرده که ارزانترین روش‌ها آسیب های بیشتری به محیط زیست وارد می‌کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز با بیان اینکه باید کم آسیب‌ترین روش‌ها برای محیط زیست در اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شود، نه ارزانترین روش، گفت: تجربه ثابت کرده که ارزانترین روش‌ها آسیب های بیشتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

حمیدرضا لشگری با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و رعایت توازن و تعادل سرزمینی گفت: در بخش آسارا زیستگاه‌های حیات وحش به شدت در معرض خطر تاخت و تاز پروژه‌های عمرانی و تغییر کاربری است به عنوان نمونه آزادراه تهران- شمال بخش زیادی از زیستگاه‌های حیات وحش را از بین برده‌ است.
لشگری اظهار کرد: می‌توان با کمترین خسارت به محیط زیست نیازهای جامعه انسانی را پاسخ دهیم.
اما به دلیل اینکه هزینه‌های تخریب محیط زیست ملموس نیست و اقتصاد محیط زیست در نظر گرفته نمی‌شود چنین آسیب‌هایی به محیط زیست وارد می‌شود.
معاون فنی محیط زیست البرز با بیان اینکه باید کم آسیب‌ترین روش‌ها برای محیط زیست در اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شود، نه ارزانترین روش، گفت: تجربه ثابت کرده که ارزانترین روش‌ها آسیب های بیشتری به محیط زیست وارد می‌کنند.
وی در پاسخ به دلیل رعایت نشدن الزام‌های محیط زیستی در طرح‌های عمرانی تصریح کرد: بر اساس مصوبات هیات دولت پروژه‌ها مشمول مطالعات ارزیابی محیط زیستی هستند و نباید قبل از مطالعات سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شوند اما اولین مشکل، شروع پروژه‌ها قبل از اخذ مجوز ارزیابی است.
وی ادامه داد: در اکثر طرح‌ها کارفرما مطالعات را ارائه می‌دهد و در فرایند مطالعه و بررسی و رفع نواقص آن پروژه کلید می خورد و دچار پیشرفت فیزیکی می‌شود.
بنابراین تنها راهکار در اینجا اخذ دستور توقف پروژه از طریق مقام قضایی است که در بسیاری مواقع به دلیل مصالح اجرای پروژه ها، محیط زیست از انعکاس موضوع به مراجع قضایی منع می‌شود.
این درحالی است که نظارت‌ها به صورت قانونی بعد از دریافت پیوست زیست محیطی آغاز می‌شود.
به گفته لشکری حتی مصالح مورد نیاز پروژه نیز در مواردی از منطقه تامین می شود که با قانون متضاد است.
همچنین پسماندهای عمرانی در محیط زیست تخلیه می شوند و ده‌ها پرونده قضایی در این زمینه در جریان است ولی متاسفانه خروجی مناسبی نداشته است.

وی افزود: به نظر من هر وزارت خانه باید یک معاونت بخش محیط زیستی داشته باشد تا دغدغه مسائل زیست محیطی در مجموعه وزارت خانه وجود داشته باشد.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.