تصویر
تبین قیام عاشورا ،به عنوان یک واحد درسی در سرفصل های دروس دانشگاهی قرار گیرد
18 مرداد 1401 - 10:16
0
دکتر امید سبزعلی ، مدیر گروه قرآنی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در شهرستان کرج گفت:دانشگاه ها نقش مهم و راهبردی در تبیین فرهنگ عاشورایی در جامعه اسلامی ایفا می کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر امید سبزعلی ، مدیر گروه قرآنی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در شهرستان گفت:دانشگاه ها نقش مهم و راهبردی در تبیین فرهنگ عاشورایی در جامعه اسلامی ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در استان البرز ، امید سبزعلی ،مدیر گروه قرآنی دانشگاه مشکات ولایت نقش دانشگاه ها را در توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی مهم و اثر گذار خاطر نشان کرد و گفت:اساتید متخصص در رشته های مرتبط با امور دینی می توانند نقش مهمی در شناخت دلایل و اهداف اصلی قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام به مردم ایفا کنند .
وی بااشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی برتوجه به رشته های علوم انسانی ،متخصصین این عرصه را در شناخت دقیق قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام و معرفی این قیام به مردم جامعه مهم و اثرگذار خاطر نشان کرد و گفت:قیام عاشورا ،فرهنگ ایثار و شهادت را در بین افراد جامعه نهادینه می کند و این امر با معرفی شاخصه ها و اهداف قیام برای نسل جوان جامعه بهتر میسر خواهد شد.
وی پژوهش در رابطه با شناخت شاخصه های اخلاقی یاران اباعبد الله الحسین علیه السلام ،معرفی این افراد به نسل جوان به عنوان یک الگوی کامل اخلاقی را مهم برشمرد و گفت:معرفی قیام عاشورا به عنوان یک واحد عمومی اگر در واحد های درسی رشته های علوم انسانی ،پزشکی و مهندسی قرار گیرد قطعا در تبیین این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام اثر گذار خواهد بود.

این استاد دانشگاه ،عاشورا را الگوی آزاد مردان جهان ذکر کرد و گفت:به فرموده حضرت امام خمینی (ره) آنچه اسلام را تاکنون زنده نگه داشته است همین قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.