تصویر
تجلیل از سوادآموز بزرگسال با نیاز ویژه در استان البرز به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی
09 دی 1402 - 10:40
0
عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرزازبرگزاری آئین تجلیل از سوادآموز بزرگسال با نیاز ویژه ، داریوش شعبانی و آموزگارش با حضور سید محمود حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج و سلیمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرزازبرگزاری آئین تجلیل از سوادآموز بزرگسال با نیاز ویژه ، داریوش شعبانی و آموزگارش با حضور سید محمود حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه و سلیمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز خبر داد.

عسگرپورگفت : به منظور تحقق شعارعدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، طرح آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان بزرگسال با نیازهای ویژه آموزشی با هدف انسداد مبادی بی سوادی و پوشش حداکثری بزرگسالان، که طی تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی با سازمان نهضت سوادآموزی منعقد گردید، اجرا می گردد.

وی با اشاره به اینکه خانوارهای دارای فرزند استثنایی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، بیان داشت: تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود بایستی برای شناسایی، جذب و آموزش این افراد به کار گرفته شود تا به باسواد شدنشان کمک کنیم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرزاظهار داشت: یکی از نشانه های توسعه یافتگی در یک کشو، میزان باسوادی شهروندانی است که دارای ناتوانی هستند؛ انگیزه، توقعات و آگاهی ها، از ملاحظات ویژه ای هستند که در سوادآموزی و برای افراد دارای ناتوانی و نیاز های ویژه مطرح می باشند.

عسگرپور تصریح کرد: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که اولیای دانش‌آموزان پس از آنکه اعلام می‌شود فرزندشان قابلیت تحصیل در مدارس عادی را ندارند، از تحصیل فرزندشان در مدارس استثنایی ممانعت می‌کنند که این امر سبب افزایش میزان افراد بی‌سواد در جامعه می‌شود و ما باید آنها را به ادامه تحصیل و بازگشت به چرخه آموزش کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: در این مراسم از مدیر و معلم فداکارمدرسه استثنایی پویا و سوادآموز نابینا داریوش شعبانی که با عزمی راسخ برای علم آموزی تلاش می کنند ، تجلیل شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.