تصویر
تجلیل رئیس شورای اسلامی کرج از ۳ کارگردان مطرح سینمای دفاع مقدس
05 مهر 1403 - 4:58
شناسه : 1271788
3
مسعود محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج شورای شهر کرج در مراسمی ویژه، از کارگردانان و هنرمندان فیلم‌های «قلب رقه»، «آسمان جنوب» و «در آغوش درخت» به پاس روایتگری ایثار و فداکاری در دفاع مقدس تجلیل کرد.
ارسال توسط : نویسنده : جواد احمدی
پ
پ

به گزارش ، رئیس در یکصد و هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی ، میزبان مراسم تجلیل از هنرمندان و کارگردانان فیلم‌های دفاع مقدس بود. این مراسم با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهری، اصحاب رسانه و عوامل اجرایی فیلم‌های «قلب رقه»، «آسمان جنوب» و «در آغوش درخت» برگزار شد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا

، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگران، این هفته را فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای آنان دانست. وی با اشاره به شرایط حساس منطقه و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی، بر لزوم هوشیاری و آمادگی در برابر توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

هنر، زبان گویای ایثار و شهادت

محمدی در ادامه سخنان خود، هنر را زبان گویای ایثار و شهادت خواند و از هنرمندان و سینماگران خواست تا با خلق آثار فاخر و ماندگار، یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را زنده نگه دارند و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنند. وی همچنین بر اهمیت نقش هنر در ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم تأکید کرد.

قدردانی از راویان ایثار و فداکاری

در این مراسم، از ، (کارگردان فیلم آفتاب غرب)، ا (کارگردان فیلم در آغوش درخت)، علی شهبازی، مصطفی ساسانی و دیگر عوامل اجرایی این فیلم‌ها با اهدای لوح و هدایایی، تجلیل شد. این هنرمندان با خلق آثار ارزشمند خود، گوشه‌ای از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده‌اند و سهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران داشته‌اند.

سینمای دفاع مقدس، آینه‌ای تمام‌نما از حماسه‌ها

سینمای دفاع مقدس، یکی از ژانرهای مهم و تأثیرگذار سینمای ایران است که در طول سال‌ها، توانسته است با روایت صادقانه و هنرمندانه از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام، نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کند. فیلم‌های دفاع مقدس، علاوه بر ارزش‌های هنری و سینمایی، دارای ارزش‌های معنوی و تربیتی نیز هستند و می‌توانند الهام‌بخش نسل‌های جوان باشند.

سینمای دفاع مقدس، دریچه‌ای است به سوی حماسه‌ها و جان‌فشانی‌های مردان و زنانی که در هشت سال دفاع مقدس، با ایثار و از خودگذشتگی، از کیان این مرز و بوم دفاع کردند. این سینما، با به تصویر کشیدن واقعیت‌های جنگ و پیامدهای آن، می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه مقاومت و پایداری در جامعه نقش مهمی ایفا کند.

حمایت از سینماگران دفاع مقدس، ضرورتی انکارناپذیر

حمایت از سینماگران و هنرمندان عرصه دفاع مقدس، یکی از وظایف مهم مسئولان و هنری کشور است. این حمایت می‌تواند در قالب تأمین بودجه، امکانات و تجهیزات لازم برای تولید آثار سینمایی و تلویزیونی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی، و تقدیر از هنرمندان و سینماگران فعال در این حوزه صورت گیرد. با حمایت از سینماگران دفاع مقدس، می‌توان به تولید آثار فاخر و ماندگار در این ژانر کمک کرد و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را برای همیشه زنده نگه داشت.

پیام ها و نظرات شما، راهنمای ما در پایگاه خبری و اطلاع رسانی سمن البرز

تجلیل از هنرمندان و سینماگران عرصه دفاع مقدس، اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این خبر و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس، برای ما بسیار ارزشمند است. با ارسال نظرات خود، ما را در مسیر بهبود و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری یاری کنید.

شما هم می‌توانید با مشارکت در بحث‌های فرهنگی و هنری و پیگیری مرتبط با این حوزه، در روند توسعه فرهنگ و هنر کشور سهیم باشید. پیام شما، صدای پیشرفت و تعالی است.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.