از برنامه‌ریزی این دستگاه برای برگزاری جشن بزرگ «نسل امید» به مناسبت گرامی‌داشت هفته ملی کودک خبر داد.

داد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: این جشن با حضور بیش از ۲۰۰۰ کودک در ورزشگاه انقلاب به اجرا در می‌آید.

کیانی، برگزاری این مراسم بزرگ را از اقدامات معاونت شهرداری کلانشهر عنوان کرد و افزود: جشن بزرگ نسل امید با همکاری بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف شهر از جمله آموزش و پرورش در روز شنبه ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی شده در این مراسم بیش از دو هزار نفر از کودکان شهر حضور داشته باشند و شخصیت‌های شاخص تلویزیونی در عرصه کودکان در جشن مذکور به اجرای برنامه‌های متناسب می‌پردازند.

شهردار کرج، کودکان را دنیایی از زیبایی، احساس سرزندگی و نشاط توصیف کرد که آینده و سربلندی این سرزمین را رقم می‌زنند و رسیدگی و پرداختن به این قشر ضامن آرامش و آینده جامعه است.

وی، با اذعان بر اینکه هر چه امروز به کودکان بیاموزیم فردا در رفتار و گفتار آنها مشاهده خواهیم کرد، ادامه داد: ایجاد خاطره‌ای خوش و ماندگار در ذهن کودکان در روزهایی که به نام آنان نام‌گذاری شده، اتفاقی ارزشمند است که در خاطر این نسل تا سال‌ها به جا خواهد ماند.

کیانی این گونه اقدامات و اجرای برنامه‌هایی در این سطح را عامل ایجاد احساس تعلق در کودکان نسبت به شهر و جامعه ذکر و اضافه کرد: وقتی مجموعه دستگاه‌های شهر از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای امدادی و حوزه‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها دست به دست هم می‌دهند تا اتفاقی خوش را برای آنها رقم بزنند، بی‌شک آنها نیز در آینده نسبت به شهر و جامعه خویش احساس تعلق و مسئولیت‌پذیری بیشتری خواهند داشت.

این مسئول، با یادآوری مقدمه کنوانسیون حقوق کودک که بر رشد کودکان در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم تاکید دارد، تصریح کرد: در جهان پرتنش امروز که سایه جنگ، خشونت و بدرفتاری با کودکان یا بهره‌کشی از آنها بر بسیاری از جوامع سایه انداخته و حتی از این چهره‌های مظلوم و پاک به عنوان نیروهای کار سوءاستفاده می‌شود، توجه ویژه به این روز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کیانی همچنین به کاهش زاد و ولد به عنوان یکی از آسیب‌ها و چالش‌های جامعه امروز ما اشاره کرد و افزود: روز جهانی کودک فرصتی‌ست تا خانواده‌ها بیشتر به اهمیت و برکت حضور و وجود کودکان در خانه بیاندیشند و بدانند زندگی با حضور قلب‌های مهربان و پویای کودکان رنگ و بوی دیگری خواهد داشت.

این مراسم روز شنبه ۲۱ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ با حضور شخصیت‌های شاخص حوزه کودک همچون خاله شادونه و عمو روحانی در ورزشگاه انقلاب شهر کرج به اجرا در می‌آید.

منبع: پایگاه خبری شهرداری کرج

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر