تصویر
تحقق ۵ فرمان رئیس جمهور موجب تحول در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی می شود
15 دی 1401 - 8:20
2
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، در نشست صمیمانه دکتر عبداللهی استاندار البرز و دکتر دارابی مشاور وزیر و رٸیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با طرح مطالبات فعالان این حوزه، انحلال اداره کل روابط عمومی استانداری ها و.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، در نشست صمیمانه دکتر عبداللهی استاندار البرز و دکتر دارابی مشاور وزیر و رٸیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با طرح مطالبات فعالان این حوزه، انحلال اداره کل روابط عمومی استانداری ها و.
.

تنزل جایگاه این حوزه در استان را از آسیب های جدی حوزه روابط عمومی ها برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر استان به تبع ساختار تشکیلاتی روابط عمومی فرمانداری ها در شهرستان های تابعه استان نیز تضعیف شده است.
بعلی طهرانی مقدم تصریح کرد: در فرآیند اطلاع رسانی شاهد عدم سازگاری برخی تکالیف این حوزه با زیرساخت های موجود به ویژه در بحث استفاده از پیام رسان ها هستیم که همین امر یکی از موانع کار در اجرای سیاست های اطلاع رسانی دولت بشمار می رود.
طهرانی مقدم گفت: این در شرایطی است که روابط عمومی ها بدون ابزارهای ارتباطی نمی توانند به سیاست های دولت جامه عمل بپوشانند.
وی عدم تثبیت جایگاه روابط عمومی در بدنه دستگاه های اجرایی را موجب کاهش مشارکت دستگاه ها در انجام رسالت و وظایف ذاتی اطلاع رسانی دانست و گفت: روابط عمومی از مشاغل پرکار و پر استرس است و قرارگرفتن فعالان این عرصه در ردیف مشاغل سخت و زیان آور بدون توجه ویژه مسئولان امر کار را دشوار می سازد.
طهرانی مقدم اختصاص بودجه و اعتبارات مورد نیاز روابط عمومی ها را به منظور اجرا و مدیریت برنامه های مختلف ، و مشارکت مردمی ضروری برشمرد.
وی بیان کرد: عدم بکار گیری نیروهای تخصصی در حوزه ارتباطات و تحمیل نیروهای غیر متخصص به این حوزه موجب افزایش کمی نیروها و در عین حال کاهش فعالیت های کیفی سازمان می شود.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار البرز گفت: توجه به حوزه آموزش به منظور ارتقا سطح علمی و تخصصی فعالان این حوزه امری ضروری و انکار ناپذیر است.
وی در ادامه پیشنهاد داد تا ۵ فرمان ریاست محترم جمهوری در حوزه اطلاع رسانی به اعضای شورای اداری و برنامه ریزی استان نیز ابلاغ شود تا به منظور آگاهی بخشی و تخصیص اعتبارات و امکانات مورد نیاز تصمیمات اجرایی اتخاذ گردد.
پیگیری و احیاء اداره کل روابط عمومی استانداری ها از جمله استانداری البرز و اصلاح چارت سازمانی به منظور تثبیت جایگاه روابط عمومی به عنوان جانشین و دبیر شورا و به تبع آن ایجاد ادارات مستقل روابط عمومی فرمانداری های شهرستان های استان از سوی سازمان اداری و استخدامی از دیگر درخواست طرح شده از سوی سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری البرز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ها از مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بود.
طهرانی مقدم گفت: ایجاد چارت سازمانی مستقل، ویژه روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان باید در اولویت قرار بگیرد همچنین مدیران باید توجیه باشند که از واگذاری چندین پست بصورت همزمان به مسئولان روابط عمومی خودداری نموده و نسبت به تعیین تکلیف نیروهای شاغل در این حوزه که بدون پست سازمانی فعالیت دارند، اقدام کنند.
طهرانی مقدم گفت: صدور حکم برای مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با عنوان مشاور، عالی ترین مقام دستگاه بمنظور شرکت مدیر روابط عمومی در جلسات مهم دستگاه با هدف تقویت جایگاه روابط عمومی و اطلاع از آخرین و اطلاعات دستگاه جهت مشاوره صحیح و شفاف با توجه به واقعیت های موجود در جامعه ضروری است.
وی افزود: نیاز است مدیران کل دستگاه های اجرایی جهت اخذ نظر مشورتی از هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در جهت بکارگیری مدیران روابط عمومی همسو با سیاست های دولت همکاری لازم داشته باشند.
طهرانی مقدم افزود: انتظار می رود برگزاری دوره های آموزشی تخصصی با محور ارتباطات و روابط عمومی با هدف پرورش نیروهای نخبه و زبده در حوزه ارتباطات با اعطای گواهی نامه های آموزشی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دستور کار قرار بگیرد.
تخصیص بودجه مناسب به روابط عمومی ها و تشکیل تعاونی مسکن روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان از دیگر درخواست های مطرح شده در این نشست بود که سوی طهرانی مقدم مطرح شد.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با تحقق ۵ فرمان رئیس جمهور در همایش جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه شاهد تحولات عظیمی در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی باشیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.