تصویر
تخریب‌های حاشیه رودخانه کرج به رستوران‌ها رسید
16 اسفند 1400 - 16:35
5
مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: رستوران‌هایی که در بستر رودخانه قرار دارند با هماهنگی آب منطقه‌ای در حال تخریب سازه‌های خود هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: رستوران‌هایی که در بستر رودخانه قرار دارند با هماهنگی آب منطقه‌ای در حال تخریب سازه‌های خود هستند.

حامد فرضی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی حریم و بستر رودخانه اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد تخریب ویلایی در حریم رودخانه کرج بودیم که برای ساخت آن ترکیبی از تخلفات انجام شده بود.
وی ادامه داد: برای ساخت این ویلای سوپر لاکچری هم بخشی از اراضی ملی تصرف شده و هم به بستر رودخانه تجاوز شده بود.
علاوه بر این، تغییر کاربری و عدم رعایت حریم شبکه برق هم از دیگر تخلفات سازنده بوده است.
وی افزود: ۷۰۰ متر مربع از این ویلا جزو اراضی ملی بود و با پیگیری‌های انجام شده، اقدامات لازم برای آزادسازی آن از چند سال قبل صورت گرفته بود ولی چون مالک چندین تخلف را در کنار هم انجام داده بود، روند اداری برای اقدام قانونی زمان بر شد.
فرضی تاکید کرد: در نهایت با هماهنگی با دستگاه قضا، چند روز پیش ۶۵۰ متر از اراضی ملی تصرف شده آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شده و ۵۰ متر باقی مانده هم در محیط ساختمان واقع شده و به نوعی دچار کوه خواری شده بود.
این مسئول اضافه کرد: در مسیر رودخانه کرج تا پایین سد کرج چهار مورد دیگر از همین تصرفات داریم که خوشبختانه هنوز ساخت و سازی در آن انجام نشده و غرس درخت در این اراضی صورت گرفته است.
وی افزود: مجموع مساحت تصرفات صورت گرفته کمتر از ۲۰۰۰ متر است که به زودی اقدام لازم برای رفع تصرف آنها صورت می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: رستوران‌هایی که در بستر رودخانه قرار دارند هم با هماهنگی آب منطقه‌ای در حال تخریب سازه‌های خود هستند.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.