تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

تخریب ۱۰  مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های البرز
24 تیر 1402 - 12:48
3
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون 24 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده است که از این تعداد 10 سازه تخریب و مابقی نیز در دست اقدام است.
ارسال توسط :
پ
پ


معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ سازه تخریب و مابقی نیز در دست اقدام است.

حمید پرورشی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهارکرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز سوانح و تصادفات رانندگی است.

وی با بیان اینکه حفظ حریم و نگهداری از راه‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از وظایف ذاتی راهداری است، افزود: هرگونه ساخت و ساز در حریم قانونی جاده‌ها منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.
این مسئول گفت: باتوجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح رانندگی، گشت های راهداری به صورت مداوم نظارت و رصد جاده ها را انجام می دهند و در صورت مشاهده یا گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز، این اداره کل با اخذ حکم قضایی از مراجع ذیربط با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می کند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از وظایف متولیان راه‌ها است، افزود: این اداره کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی ذیربط با جدیت با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی مقابله می‌کند.
وی با تاکید براینکه این گونه تصرفات و ساخت و سازها در هر مرحله‌ای که باشند، پس از اخذ حکم قضایی، اقدامات قانونی انجام می شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شامل احداث دیوار، ساختمان، تاسیسات، فنس کشی و .
.
.
شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ سازه تخریب و مابقی موارد نیز در دست اقدام است.
این مسئول در پایان گفت: از شهروندان و کاربران جاده ای تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.
لازم به ذکر است سال گذشته ۸۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شد که از این تعداد ۷۴ مورد تخریب و ۱۲ مورد در دست اقدام است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.