پ
پ
تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای چند اصلاح هندسی در کرج

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: در هفته‌ای که گذشت، مقرر شد با همکاری راهداری اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای چند اصلاح هندسی تخصیص دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، چهارمین نشست اعضای ، عصر امروز _شنبه نوزدهم آبان_ با حضور اصحاب رسانه در پارک ایران کوچک برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجتبی حاجی قاسمی در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه، در خصوص چالش پروژه‌های عمرانی سطح شهر از جمله پروژه خط تندرو اتوبوس‌های برقی، پروژه پیاده‌رو امام زاده حسن (ع) و پاکرود، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهر تعریف و قاعده خاص خود را دارد، اینکه پروژه BRT تبعاتی داشته است منکر آن نیستیم.

وی افزود: سوال اینجا است که کدام پروژه عمرانی شهری و حتی ملی تبعات نداشته است، در حالی‌که هر شهر یا کشوری برای اجرای پروژه‌ها با مشکلاتی روبرو هستند و قطعاً پروژه BRT نیز نواقصی دارد و در این مورد حرف و حدیث‌ها بسیار است، اما هیچیک از این نظرات کارشناسی نیست.

بیان کرد: پروژه BRT با مخاطراتی همراه است، در حالی‌که در اجرای پروژه‌های حمل و نقل عمومی یک سری محدودیت‌ها در سطح شهر ایجاد می‌کند، بحث حمل نقل نیازمند یک نگاه عدالت محور است؛ در این دوره از شورا نیز اولویت اصلی ما بحث حمل و نقل عمومی شهری بود، چراکه نگاه عدالت محور به این موضوع داشته‌ایم.

حاجی قاسمی با اشاره به اینکه مخالف اجرای پروژه پیاده‌رو امامزاده حسن بوده و در صحن نیز به آن رأی ندادم، گفت: اجرای هر طرح پس از گذراندن مراحل اداری و قانونی باید تحت حمایت قرار بگیرد، این طرح هم مثل بقیه طرح‌ها وقتی کارشناسی شد و روال اداری خود را طی کرد مشمول دفاع بنده شد، برای اجرای این پروژه با کسبه هماهنگ شدیم سپس تخریب آغاز شد، بنده پیگیر این پروژه هستم، چرا که معتقدم معبری که برای عبور و مرور خودروها بسته شده سریعاً باز شود.

وی در خصوص سوال دیگر که مربوط به ترافیک پل بود و آن را یک معضل تعریف کرد، پاسخ داد: ترافیک پل فردیس وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده است و از نظر شرح وظایف ۱۲۰ متر از محور مرکزی اتوبان که باکس اتوبان تلقی می‌شود تحویل راهداری البرز شده و از نظر قانونی این اداره کل متولی آن است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شهرداری کرج در سال‌های گذشته در آن منطقه هزینه کرده است، گفت: مسیری که از سمت کرج به فردیس منتهی می‌شود در دوره چهارم شورای شهر کرج ایجاد شد، علت اصلی وجود ترافیک سنگین در آن محدوده وجود متروی تهران است که روزانه هزاران مسافر را جا به جا می‌کند.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج ایستگاه متروی شهید سلطانی تا قبل از آغاز فعالیت شورای ششم کاملاً خاکی بود، اما در حال حاضر به صددرصد تکمیل رسیده است و قطعاً تا پایان دوره ششم شورای شهر کرج مسافرگیری تجاری از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: موارد فوق کارهایی بود با هدف توسعه حمل و نقل عمومی، برای کاهش ترافیک انجام شده است؛ همچنین در هفته‌ای که گذشت، مقرر شد با همکاری راهداری اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای چند اصلاح هندسی تخصیص دهد.

پروژه پاکرود یکی از پروژه‌های موفق این دوره از شورای شهر بود

محمد مهاجری، عضو دیگر شورای شهر کرج، در ادامه این نشست خبری به مزیت‌های پروژه BRT اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد مسیر سفر درون شهری با زمان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه‌ای باشد با اجرای این پروژه به ۱۵ دقیقه کاهش یافت، این در حالی است که هر اتوبوس در این مسیر ۴۰ تا ۵۰ نفر را جابجا می‌کند و کاهش آلودگی هوا و هزینه سفر برای شهروندان را نیز در نظر بگیریم.

وی به اجرای پروژه پارکرود در حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه این پروژه اجرا شود، محدوده رودخانه کرج در تصرف عده‌ای خاص بود و بهره برداری به دست مردم نبود، اما با اجرای پروژه پارکرود این محدوده پاکسازی و در اختیار مردم قرار گرفت همچنین تجمع معتادین در حاشیه رودخانه معضل دیگری بود که جمع‌آوری شدند.

مهاجری به موضوع ورود فاضلاب به رودخانه کرج پرداخت و گفت: بخشی از فاضلاب در حال جمع‌آوری است و انتقال آن در حال انجام است تصفیه خانه هم در آن منطقه افتتاح شد، جمع‌آوری فاضلاب‌هایی که وارد رودخانه می‌شود در حال انجام است که کمی زمانبر است.

وی اضافه کرد: موضوعات زیست محیطی و اصلاح فاضلاب رفع شد از نظر بنده پروژه پاکرود یکی از پروژه‌های موفق این دوره از شورای شهر بود.

در شورای ششم شهر کرج استخدام نیرو نداشتیم

، نایب رئیس شورای شهر کرج به موضوع منابع انسانی در مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: در خصوص استخدام، چندین نوع قرارداد در شهرداری کرج داریم که به نیروهای کارمندی، کارگری و شرکتی و گروه‌های متفاوتی می‌توان اشاره کرد که این حجم از پرسنل می‌تواند شهرداری را به مخاطره بیندازد.

وی با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند فقط در حوزه نیروهای شرکتی ورود کند، افزود: شورای شهر تبصره‌ا ی را تصویب کرده که اگر شهرداری قصد جذب نیرو دارد باید با ارائه لایحه از شورای شهر اجازه بگیرد.

منعمی عنوان کرد: با مقایسه شورای ادوار گذشته که جذب نیروی بی سابقه‌ای داشتیم در این دوره از این رویه جلوگیری شده است، به جز لوایحی که شهرداری به شورا می‌آورد، به طور مثال جذب ۳۰۰ نفر نیرو بود که از این تعداد در این مدت فقط ۲۰۰ نفر در سازمان اتوبوسرانی و ۴۲ نفر در سازمان آرامستان‌ها جذب شده‌اند.

نایب در خصوص پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: هر آنچه که قانون مشخص کرده است باید حقوق و مزایای کارکنان پرداخت شود و مزایا نیز به نیروهای حجمی و شرکتی در نظر گرفته شد همچنین بیمه پاکبانان نیز انجام شد، البته نیروهایی که در پروژه‌های عمرانی به کار گرفته شد برای شورای شهر مهم است.

وی ادامه داد: در مورد تأمین نیروی قطار شهری در حوزه بهره برداری و راه اندازی نیاز به نیروی متخصص داریم که ۶۰ نفر نیروی تخصصی را از بخش‌های مختلف شهرداری جمع‌آوری کرده و در حال آموزش به این نیروها هستیم.

بودجه سال جاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بود

در ادامه جلسه عمار ایزدیار به بودجه سال اول شورای ششم شهر کرج اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ که سال اول شورای ششم شهر کرج بود، بودجه شهر ۴ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان بود که در متمم بودجه به ۴ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان رسید و به میزان ۹۵ درصد محقق شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: اما بودجه کرج در سال ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد افزایش یافت که به ۶ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان معادل ۱۰۸ درصد رسید و در سال ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان رسید که به میزان ۱۱۱ درصد یعنی ۱۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان محقق شد.

به گفته ایزدیار بودجه سال جاری نیز به میزان ۲۰ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان تصویب شد که پیش بینی می‌شود در متمم به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار میلیارد تومان از بودجه امسال مربوط به بزرگراه شمالی است که با قردادی که با دولت بسته شد مقرر شد تا هر یک از طرفین ۵۰ درصد این اعتبار را تأمین کنند که دولت تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب زمین و مبالغ ریالی تأمین کرده و تعهد داده که یک هزار میلیارد تومان نیز تا پایان سال تأمین کند.

حضور اعضا شورا در مساجد تبلیغاتی نیست

علی قسم‌پور سخنگو شورای شهر کرج در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه دیدارهای مردمی در سال آخر شورا در مساجد آیا جنبه تبلیغاتی دارد یا نه، اظهار کرد: از سال اول شورای ششم اعضای شورای شهر در سطح شهر دیدار مردمی داشتند.

وی افزود: اگر در سال جاری این دیدارها بیشتر شده است برخی از اعضا شورا که در مساجد حضور دارند باید پاسخگو باشند اما حضور اعضا در بین مردم الزامی است.

حسین سعیدی سیرایی نیز در پاسخ به این سوال گفت: نمی‌گویم کار انتخاباتی نمی‌شود؛ شاید هم باشد، اما حضور بیشتر اعضا شورا به واسطه دعوت مساجد از اعضای شورای شهر است، در حالی که شخصاً مخالف کار انتخاباتی در مساجد هستم.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر