تصویر
تربیت اسلامی را با اقدامات جهادی تبیین کنیم
10 اسفند 1401 - 16:23
4
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرزگفت: تربیت اسلامی را در بین آینده سازان ایران اسلامی با اقدامات جهادی تبیین کنیم که در این راه مربیان پرورشی در صف نخست تحقق تربیت اسلامی هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

مسئول سازمان بسیج ان استان البرزگفت: تربیت اسلامی را در بین آینده سازان ایران اسلامی با اقدامات جهادی تبیین کنیم که در این راه مربیان پرورشی در صف نخست تحقق تربیت اسلامی هستند.

" مجتبی آمر کاشی " در این گفت و گو با اشاره به اینکه هفته تربیت اسلامی فرصت مناسبی است که با شناخت آسیب‌های تهدید کننده جوانان، نسل آینده ساز را به سمت ارزش‌های اسلامی هدایت کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان ایران اسلامی با مطالبات، سئوال‌ها و پرسشگری‌های جدیدی نسبت به گذشته مواجه است که اگر مربیان و معلمان علم خود را به روز نکرده و مطابق با نیاز آنان، پاسخ دقیق نداشته باشند، نمی‌توانند نیاز آن‌ها را برآورده کنند.
وی بیان کرد: خانواده، مدرسه و جامعه هر سه در تربیت جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی نقش دارند و اگر این سه عنصر در کنار یکدیگر به وظایف خود به درستی عمل کنند، می‌توان نتیجه بهتری را در تربیت نسل جوان به دست آورد.
آمرکاشی یادآورشد: اگر می‌خواهیم که تربیت دینی به خروجی مناسب انسان سازی منجر شود، باید همه دست به دست هم داده و سهم و نقش خود را در تربیت نسل جوان ادا کنند.
وی تصریح کرد: امور تربیتی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حوزهای آموزش و پرورش است و برهمین اساس دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به این بخش دارد.
وی با بیان اینکه اگر در حوزه تربیتی دقت نظر کافی نباشد نمی توانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی تربیت کنیم، عنوان کرد: یکی از بحث‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت ۶ ساحتی است که بخش زیادی از آن مربوط به امور تربیتی است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز ادامه داد: هرکدام از این ساحت‌های ششگانه به نحوی با حوزه امور تربیتی گره خورده است، لذا باید با نگاه تمام ساحتی، بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و استفاده از نیروهای توانمند در این زمینه گام برداریم که نگاه دولت و وزارت آموزش و پرورش نیز بر همین مبنا است.
وی تاکید کرد: رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اسلامی در راستای تعالی جامعه است.
از هشتم تا چهاردهم اسفند با عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.