تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

تشریح اقدامات و چالش های قرارگاه جوانی جمعیت
27 خرداد 1402 - 16:57
1
ششمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت، با هدف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست ولی پوری معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري و دبيري اداره كل امور زنان و خانواده استانداري با حضور اعضاء قرارگاه برگزار شد و مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرزبه تشریح اقدامات دستگاه های مختلف در این قرارگاه پرداخت.
ارسال توسط :
پ
پ


ششمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت، با هدف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری با حضور اعضاء قرارگاه برگزار شد و مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرزبه تشریح اقدامات دستگاه های مختلف در این قرارگاه پرداخت.

معصومه آقایی مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرز در این نشست تلاش برای حفظ پویایی و جوانی جمعیت را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این قرارگاه عنوان کرد و از روسای کمیته های تخصصی قرارگاه جوانی جمعیت در خواست کرد ضمن ارائه گزارش عملکرد، آخرین روند اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه سلامت، وضعیت اعطاء‌ تسهیلات ازدواج، مسکن و .
.
.
مورد بررسی قرار داد و بر کیفی سازی اجرای برنامه های جمعیتی تاکید کرد.
وی افزود: در این نشست نماینده قرارگاه مردمی جمعیت گزارشی از بررسی وضعیت رضایتمندی مادران در زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی استان را ارائه داد و از مهم ترین شاخصه های رضایتمندی مادران را حفظ امنیت روانی مادران، تطبیق جنسیت کادر درمان با مادران، احترام به ارزش ها و عقاید مادران، حفظ حریم خصوصی مادران، افزایش تعداد ماما در بیمارستان دولتی نسبت به میزان موالید، افزایش پرسنل و تجهیزات بیمارستان های دولتی عنوان کرد.
آقایی گفت: همچنین گزارش ایجاد شعبه ثبت احوال در بیمارستان کمالی به همت مدیرکل محترم ثبت احوال ارائه شد، که این اقدام موثر اثرات خوب و مثبتی در ثبت آمار موالید استان داشته و منجر به ثبت روزانه ۳۰ تولد در این بیمارستان شده است.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرز تصریح کرد: کمیسیون هماهنگی امور بانک ها هم گزارشی از وضعیت اعطاء‌ تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به تفکیک شهرستان و همچنین طراحی و نصب پوسترهایی با محتوای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و مسکن و نحوه اقدام متقاضیان و مبلغ تسهیلات در کلیه بانک ها ارائه داد.
آقایی اضافه کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی استان هم گزارشی از روند ثبت نام و اعطاء زمین موضوع ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه داد.
وی افزود: روند کند بررسی پرونده به دلیل مشکلات سامانه می باشد و نیاز است تمهیداتی در جهت تسریع این امر در نظر گرفته شود، که ما همچنان پیگیر هستیم.
به گفته وی صدا و سیما و اداره کل ورزش و جوانان نیز به ارائه گزارش از عملکرد خود پرداخت.
شایان ذکر است قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک هفته درمیان بصورت مرتب و با دستورات اولویت دار به ریاست استاندار محترم و دبیری دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری برگزار میگردد .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.