تصویر
تشریح برنامه ۴ ساله دهیاری فرخ آباد زیبادشت
13 شهریور 1401 - 16:46
2
علی محمدی؛ دهیار فرخ آباد زیبادشت در نشستی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه برگزار شد گفت: طرح هادی این روستا با جمعیت ۱۲هزار نفری نیاز به بازنگری دارد چرا که تامین نیازهای روستائیان در بحث سرانه ها ی ورزشی ، آموزشی، فرهنگی، فضای سبز و سرانه های عمومی طبق طرح هادی انجام می شود .
ارسال توسط :
پ
پ

علی محمدی؛ دهیار فرخ آباد زیبادشت در نشستی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه برگزار شد گفت: طرح هادی این روستا با جمعیت ۱۲هزار نفری نیاز به بازنگری دارد چرا که تامین نیازهای روستائیان در بحث سرانه ها ی ، آموزشی، ، فضای سبز و سرانه های عمومی طبق طرح هادی انجام می شود .

وی با توجه به اینکه طرح هادی ده سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد؛ بیان کرد: آخرین بازنگری طرح هادی این روستا به سال ۱۳۹۶ باز میگردد که به دلیل مشکلات این روستا با درخواست بازنگری پیش از موعد در دستور کار قرار گرفت و این طرح مورد تایید مسئولین شهرستان و بخش قرار گرفت و مراحل اولیه در استان بررسی شد و هم اکنون در دستور کار بنیاد مسکن و شهرسازی استان البرز قرار گرفته است که امید است تا پایان امسال بازنگری و اصلاح طرح هادی را به سرانجام برسد .
محمدی یکی دیگر از مشکلات این روستا را رفع مشکلات ترافیکی و تعریض خیابان امام خمینی که یکی از خیابان های پرتردد و مواصلاتی استان تهران و شهرستان هاست ، بیان کرد و گفت: تعریض این خیابان نیاز به تملک املاک شخصی دارد که در حال حاصر با بودجه امسال دهیاری و با تملک سه ملک حدودا ۶۰۰ متر طول خیابان آزاد سازی شده است و با املاک دیگر در حال توافق می باشیم و این فاز اول تعریض و بهسازی آن می باشد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه زمین مناسب برای احداث فضای اداری مناسب به منظور خدمات دهی مطلوب به روستائیان در نظر گرفته شده و با توجه به بودجه مورد نیاز امسال اقدام به خرید زمین می کنیم و ساخت آن به سال آینده موکول می شود .
محمدی افزود : روستای فرخ آباد زیبادشت با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر از داشتن درمانگاه شبانه روزی محروم است و خدمات درمانی به روستاییان در درمانگاه خیر ساز به صورت روزانه ارائه می گردد و بسیاری از عزیزانمان را به دلیل بعد مسافت و دوری از مراکز درمانی شبانه روزی از دست داده ایم و تا کنون نتوانستیم مجوزهای لازم برای ارائه خدمات درمانی شبانه را دریافت نماییم .
دهیار فرخ آباد زیبادشت با اشاره به اینکه در این روستا ۱۷ حلقه چاه و ۵ حلقه چاه آب شرب وجود دارد بیان کرد : به دلیل کمبود آب شرب و قطعی های مکرر آب پیگیر دریافت مجوز حفر یک حلقه چاه دیگر می باشیم که تا دو ماه آینده این چاه به شبکه آبرسانی متصل شود که مدیریت این چاه ها و آبرسانی به روستائیان نیازمند وجود یک مجتمع آبرسانی است.
محمدی در ادامه یادآوری کرد: بیش از ۴ هزار نفر اتباع افغانی ساکن روستا هستند در حالیکه جزء آمار سرانه های عمومی در نظر گرفته نمی شوند در حالیکه به آنها خدمات داده می شود و همچنین در سال های گذشته به دلیل قیمت پایین مسکن در این منطقه، جمعیت بسیاری از شهرهای همجوار به این روستا نقل مکان کرده اند و جمعیت روستا افزایش یافته است در حالی که زیرساخت های کنونی روستا برای چنین جمعیتی کافی نیست .
وی در پایان بیان کرد :روستای فرخ آباد زیبادشت در حال حاضر هیچ کمبود فضای آموزشی ندارد و علاوه بر مدارسی که دایر است یک مجتمع ابتدایی خیر ساز با ۲۵ کلاس درس در سه طبقه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در حال ساخت است و همچنین با اجرای طرح پلیس محلی و بکار گیری ۶ نفر از جوانان روستا در این عرصه تعداد سرقت های خرد در روستا به صفر رسیده و حتی یک مورد گزارش دراین خصوص داده نشده است .
لازم به ذکر است در پایان مرام به خبرنگاران هدیه و لوح اهدا گردید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.