روشهای استعلام پوشش بیمه درمان و راه های ارتباط با سازمان تامین اجتماعی توسط رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز تشریح شد.
پورتقی رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز به بیان روشهای استعلام پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی و راه های ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی پرداخت.
پورتقی گفت: با توقف فرآیند صدور دفترچه برای بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند ۱۳۹۹و اجرای برنامه اصلاحات ساختاری در بخش درمان سازمان و ارتقاء کمی و کیفی خدمات درمانی تامین اجتماعی وارد فاز تازهای شده است.
وی گفت: با فراهم شدن بسترهای صدور نسخه الکترونیک در منطقه ها و مراکز تشخیصی دارویی و درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی بیمه شدگان بازنشستگان و مستمریبگیران از این پس میتوانند بدون نیاز به ارائه دفترچه درمانی تنها با ارائه کارت ملی و شناسنامه جلد دفترچه های درمانی نزد خود خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
نامبرده ادامه داد : در این فرایند شناسایی بیمار بر مبنای کد ملی صورت میگیرد و بیماران و همچنین درمانگران میتوانند برخورداری بیمه شده یا مستمری بگیر از پوشش بیمه درمان را از طریق یکی از روشهای متنوع طراحی شده برای این منظور به سادگی در بستر اینترنت و بدون نیاز به استفاده از اینترنت از طریق کد دستوری استعلام کنند.
سپس رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل روشهای متنوع استعلام پوشش بیمه درمانی را جهت آگاهی بیمهشدگان و مستمریبگیران تامین اجتماعی همچنین برای پزشکان و مراکز ارائه دهندگان خدمات سلامت چه طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی و چه غیر آن نامبرد:
۱)استفاده از کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع و وارد کردن کدملی
۲) استفاده از کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع با وارد کردن کد ملی
میتوانید بدون نیاز به اینترنت و همچنین استفاده از ۳) اپلیکیشن موبایل با ورود به سایت https://pwa.
tamin.
ir
۴) ورود به سایت http://medical.
tamin.
ir ورود کد ملی
از وضعیت اعتبار دفترچه تامین خود آگاه شوند.
وی ادامه داد : به هر حال هرگونه مشکلی که در مسیر پیش آمد میتوانید از طریق این راه های ارتباطی مشکل را درمیان بگذارید:
۱) تماس با شماره تلفن ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی
۲) سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۲۰
۳) سایت رسمی سازمان به ادرس http://tamin.
ir کلیه راهنمای ها در اختیار کاربران قرار گرفته که میتوانند استفاده کنند.
پورتقی خاطرنشان کرد: مخاطبان محترم حتما قبل از مراجعه به مراکز درمانی از داشتن استحقاق درمان مطلع گردید.
وی در پایان گفت : همه هدف سازمان این است که انشاءالله بتوانیم خدمات را خیلی سریعتر ارائه بدهیم که عزیزان بتوانند به صورت غیر حضوری در منزل و یا شرکت بدون اینکه لازم باشد در شهر تردد داشته و یا در صفهای طولانی شعب تامین اجتماعی قرار گیرند به صورت غیرحضوری خدمات را دریافت نمایند و همچنین درخواست کردند پس از دریافت هر کدام از این خدمات که به صورت غیر حضوری انجام میشود در نظرسنجی ما شرکت کرده تا انشاءالله بتوانیم از پیشنهادات شما برای ارائه خدمات مفیدتر استفاده نماییم.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید