رئیس کمیسیون ، و جوانان شورای اسلامی گفت: تصمیمی که از مشورت جمعی به دور باشد نتیجه درست و مثبتی نخواهد داشت، تصمیم جمعی شورای شهر به هر نتیجه‌ای برسد نشان دهنده بلوغ شورای شهر است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی در نطق پیش از دستور شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با عرض تبریک دهه ولایت و امامت به عید غدیر ،عیدالله اکبر اشاره کرد و اظهارداشت: نقطه استراتژی تداوم اسلام ، انسانیت مسیرالله هدایت بشریت و کمال دین ، اتمام نعمت و ارائه الگوی جدید از حکمرانی دینی در جهان روز عید غدیر است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی اجتماعی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج مهمترین وظیفه شورا و کلیدی ترین تصمیم شورا را انتخاب شهردار عنوان کرد و افزود: دستاورد مطلوب نتیجه صحیح جزء از مسیر درست محقق نمی شود ، تصمیم مخفیانه و محروم از عقل جمعی، مناسب امور شخصی است یا امورات جامعه است؟ فرآیندی نادرست به راحتی صاحبانش را متهم به منفعت طلبی ، انحصار طلبی و تمامیت خواهی خواهد کرد فرآیندی شفاف برگرفته از خرد جمعی و نظرات حداکثری شورا ، تأمل و تفکر در نصایح بزرگان و مسئولین دلسوز با هر نتیجه ای نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی شورا می باشد.

وی با تاکید بر عدم تک روی در امور با اشاره به اینکه باید با تدبیر پیش برویم و از تعجیل بپرهیزیم، عنوان کرد:هنوز مفاهمه واحد و گفتگوی مشترکی در فرآیند انتخاب شهردار نداریم، معتقد هستیم مبانی درست نتیجه مثبت در پیش خواهد داشت.
سعیدی با بیان اینکه باید طبق قوانین و قاعده عمل کنیم، افزود: متأسفانه عده‌ای در شهر هر چه می‌توانند شورای شهر را می‌زنند؛ ما توان بازی نداریم و از ابتدا به دفاع پرداختیم، اینکه هر که به هر شیوه و با هر شخصیتی شورا را مورد نقد قرار می‌دهد توانایی شورا را می‌کاهد.
وی ساختار شورا را معیوب خواند و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نبود رأس مطلوب و متاع است، راه رسیدن به اتفاق نظر و همدلی «گذشت» است.
عضو با اشاره به اینکه اگر دستور جلسه با حداقل آرا مصوب و بیان شود مثمر ثمر نخواهد بود، بیان کرد: مشکلات شورا با انتخاب شهردار برطرف نمی‌شود، شهرداری که با اکثر آرا نباشد منشأ دیگر اختلافات میان شورا خواهد بود.
سعیدی بیان کرد:تعجیل و اقدام شتاب زده و تصمیم گیری در فضای رعب تبانی دیگران افتادن از آنسوی پشت بام را رقم خواهد زد از ترس مرگ که خودکشی نمی کنند.
وی تصریح کرد: هنوز مفاهمه واحدی و گفتگوی مشترکی در فرآیند رسیدن به شهردار متبادر به ذهن نیست ، مبانی مشترک ، مبنای صحیح نتیجه مطلوب را رقم خواهد زد ، هر تفاهمی مطلوب ما نیست تفاهم بر مبنای حق و حقیقت فارغ از هوای نفس و خوشایند شخصی، به صواب نزدیکتر است.

خاطرنشان کرد: هر کاری هر بازیی قاعده و قانون خودش را دارد ،باید مقید به قاعده بوده و مطابق قائده آن عمل کرد؛ نمی شود وارد کاری شد وارد بازیی شد و خلاف قاعده آن عمل کرد در وسط زمین بازی فوتبال قاعده می گوید با دست نباید بازی کرد کسی که از دست استفاده می کند فقط حق دروازه بانی را دارد.
سعیدی یادآور شد: بگذریم که هرکسی با هر ویژگی امروز شورای شهر رو مورد حمله قرار داده و باعث شده هر سیزده عضو داریم دروازه بانی می کنیم، خود این یک تله است فشار برای رفتن به لاک دفاعی که خروجی آن رفتار انفعالی در مقابل زیاده خواهان و عده ای سرتق سیاسی شهر است.
وی گفت: متاسفانه امروز سازمانهای ما گرفتار ساختار معیوب خودش است ؛ خودش برای خودش ایجاد مشکل می کند با تجربه اندک قریب به یک سال شورای خودمان عرض می کنم ساختار تصمیم سازی شورا معیوب است و نیاز بازنگری دارد در سازمانی که به راحتی می شود در آن تبانی کرد اشکال ساختاری وجود دارد.
سعیدی افزود: به اعتقاد بنده تا زمانی که مسئله تحزب البته به معنای درستش نه به معنای غربی آن حل نشود و تحزب شکل نگیرد تصمیمات ابتر، ناقص و همراه اشکال خواهد بود مشکل ما در این شورا نبود رأس مقبول و مطاع است.
وی بیان با بیان اینکه اگر قائل به رأس نباشیم بسان پیکری که رأس ندارد فرمانده ایی که لشگر ندارد امامی که جماعت ندارد، اظهارداشت: راه چاره اعتماد بیش از پیش است ، عملیات اعتمادسازی ضرورت دارد هر اجتماعی ولو کوچک مثل خانواده تا در آن فرد قاطع تمام کننده نداشته باشد و اعضاء آن خانواده یا جامعه اجازه مقاطعه ندهند مسئله ها حل نمی شود پرونده ها بسته نمی شود ؛گاهی آن رأس مدیر طبیعی است گاهی قهری است بالاخره در اختلافات و تفاوت سلایق یک داور یک بزرگتر یک قاضی قهراً حکم می کند و دیگران باید تابع باشند .
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: راه همدلی ، اتفاق و مقبول عامه و خاصه در فضایی گفتگو محور با ارائه برنامه، امروز خواست دلسوزان نظام و انقلاب است.
وی گفت:مشکل این شورا که فقط با انتخاب شهردار حل نمی شود انتخابی که موجبات اختلافات بعدی را رقم بزند میوه ایی که به ریشه آسیب بزند چه دستاوردی دارد.
سعیدی تصریح کرد: امروز شورا بعد از شش دوره به بلوغ لازم رسیده است؛ برادران و خواهران عزیز نه شهردار یک کلانشهر نه شهر کوجک بلکه یک دهیار را یواشکی انتخاب نمی کنند ، مجال ظهور و بروز نامزدهای ذی صلاح را فراهم کنیم.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر