تعرفه‌ های سنگین واردات خودرو باید برداشته شود
  • مهر ۱۵, ۱۴۰۳ ساعت: 5:48
  • کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات خودرو علاوه‌بر ایجاد رقابت در بازار می‌تواند به افزایش کیفیت تولیدات داخلی منجر شود. این مساله به نفع مصرف‌کننده خواهد بود و درنهایت به ارتقای سطح تکنولوژی و بهره‌وری در صنعت خودرو کشور کمک می‌کند. ازسوی‌دیگر، وقتی قیمت خودرومنطقی‌تر شود، آزادسازی نرخ بنزین نیز قابل پذیرش‌تر خواهد بود و فشار کمتری […]

    پ
    پ

    کارشناسان معتقدند واردات خودرو علاوه‌بر ایجاد رقابت در بازار می‌تواند به افزایش کیفیت تولیدات داخلی منجر شود. این مساله به نفع مصرف‌کننده خواهد بود و درنهایت به ارتقای سطح تکنولوژی و بهره‌وری در صنعت خودرو کشور کمک می‌کند.

    ازسوی‌دیگر، وقتی قیمت خودرومنطقی‌تر شود، آزادسازی نرخ بنزین نیز قابل پذیرش‌تر خواهد بود و فشار کمتری به مردم وارد می‌شود. سیدکریم معصومی، نماینده فومن و شفت در مجلس درباره وضعیت بازار خودرو و تاثیر واردات بر آن صحبت کرده است.

    با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو، واردات چه تاثیری می‌تواند بر این بازار داشته باشد؟

    واردات خودرو می‌تواند به‌عنوان یک راهکار اساسی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی بازار عمل کند. همچنین واردات خودرو باعث می‌شود خودروسازان داخلی به سمت تولید رقابتی سوق پیدا کنند.

    آیا واردات خودرو می‌تواند به رفع مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری خودرو و بنزین نیز کمک کند؟

    بله، زمانی می‌توان قیمت بنزین را آزاد کرد که خودرو به قیمتی معقول و متناسب با قیمت‌های جهانی به دست مصرف‌کننده برسد. برای رسیدن به این هدف، واردات خودرو باید جدی‌تر دنبال شده و تعرفه‌های سنگین و گزاف برداشته شود. این اقدام باعث خواهد شد بازار خودرو از مازاد تقاضا و دلال‌بازی‌ها رها شود.

    به نظر شما، سیاست‌های فعلی واردات خودرو چگونه است؟

    متاسفانه واردات خودرو به شیوه کنونی که به صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود، نه‌تنها به بهبود وضعیت بازار کمک نکرده بلکه راه را برای دلالان و سودجویان باز کرده است. عرضه محدود خودروهای وارداتی، باعث ایجاد بازار دلالی شده و مصرف‌کنندگان واقعی را با مشکل مواجه کرده است. این وضعیت انحصار و مشکلات آن را تقویت کرده است.

    چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت بازار خودرو و واردات دارید؟

    اگر واردات خودرو به صورت گسترده و با حذف تعرفه‌های سنگین انجام شود، خودروسازان داخلی مجبور به رقابت خواهند شد. درحال‌حاضر به دلیل انحصاری بودن بازار، خودروسازان نیازی به ارتقای کیفیت و رقابت با محصولات خارجی نمی‌بینند. اما با واردات گسترده، آن‌ها مجبور خواهند شد کیفیت محصولات خود را افزایش دهند و قیمت‌ها را منطقی‌تر کنند.

    دنیای خودرو

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
    • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
    • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
    • به دیگران توهین و اهانت نکنید

    تصویر