تصویر
تعطیلی زندان رجایی شهر مطالبه مردمی بود
25 مرداد 1402 - 13:08
شناسه : 623476
2
سخنگوی قوه قضائیه با اعلام اینکه تعطیلی زندان رجایی شهر مطالبه مردمی بود گفت: این پیام به جامعه منتقل شد که مردم و وعده به آن‌ها برای قوه قضاییه اولویت اساسی است.

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام اینکه تعطیلی زندان رجایی شهر مطالبه مردمی بود گفت: این پیام به جامعه منتقل شد که مردم و وعده به آن‌ها برای قوه قضاییه اولویت اساسی است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر ، گفت: هفته گذشته یکی از بزرگترین مطالبات مردم البرز از قوه قضاییه در خصوص تعطیلی زندان بزرگ رجایی محقق شد و درب این ندامتگاه برای پذیرش زندانی برای همیشه بسته شد.
وی افزود: تعطیلی زندان رجایی شهر بر آن بود تا این پیام به جامعه منتقل شود که مردم و وعده به آن‌ها برای قوه قضاییه اولویت اساسی است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: ندامتگاه رجایی شهر یکی از برترین و مجهزترین ندامتگاه‌های سراسر کشور بود که به دلیل واقع شدن در وسط شهر کرج مشکلات عدیده و برای مردم منطقه ایجاد کرده بود و از این رو تعطیلی این زندان به مطالبه دیرینه و جدی مردم بزرگوار و ولایتمدار از قوه قضاییه تبدیل شده بود.
وی افزود: این مطالبه در سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان البرز استماع شد و هفته گذشته با تلاش جدی و همه جانبه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و سایر مسئولان اجرایی و امنیتی با برنامه‌ریزی جامع در کمترین زمان ممکن و به بهترین کیفیت صورت گرفت.
ستایشی بیان کرد: جمعی از خبرنگاران در تاریخ شنبه ۲۱ مرداد از این زندان تعطیل بازدید به عمل آوردند و مشاهده کردند که فرایند سخت و پیچیده تعطیلی این زندان چگونه طی و منجر به تحقق آرزوی دیرینه مردم این استان شده است.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: سیاست قوه قضاییه به ویژه در دوره تحول و تعالی، حبس زدایی و بازگرداندن مجرمان پشیمان و نادم به آغوش جامعه و بازپروری و تربیت آن‌ها برای قرار گرفتن در کنار جامعه سالم است این سیاست در مقاطع مختلف از سوی قوه قضاییه دنبال شده است.
تعطیلی زندان رجایی شهر با تلاش دستگاه قضایی و انتقال برخی دیگر از زندان‌های استان به خارج از شهر‌ها یکی از نمونه‌های اجرایی شدن این سیاست است همین سیاست بود که منجر به پیشنهاد عفو گسترده عمومی قریب به یکصد هزار نفری متهمان و مجرمان به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و در نهایت شامل نگاه عطوفت آمیز و پدرانه ایشان واقع شد.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.