تصویر
تعلیم و تربیت باید با پژوهش عجین شود
12 دی 1401 - 14:39
4
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت کشور باید با پژوهش عجین شود زیرا تربیت نیروی انسانی کار سخت و پیچیده ای است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت کشور باید با پژوهش عجین شود زیرا تربیت نیروی انسانی کار سخت و پیچیده ای است.

" حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی " در آیین تجلیل از دانش آموزان و معلمان برتر پژوهشی استان البرز که در سالن امام علی (ع) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ،افزود: ان به این موضوع که وضعیت پژوهش در آموزش و پرورش آنگونه که میخواهیم نیست آگاهند در حالی که کار تعلیم و تربیت باید همراه با پژوهش باشد.
وی خاطرنشان کرد: کار تعلیم و تربیت کار زینتی ، ساده و کم اهمیت بر خلاف خیلی ها که اینگونه فکر می کنند نیست چرا که کار کردن دراین عرصه بسیار سخت است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را باید با پژوهش همراه کنیم ، یادآورشد: برای رسیدن به قله ها باید به کار تعلیم و تربیت اهمیت داد.
لطیفی تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان برای رسیدن به قله موفقیت باید به دامنه ها هم توجه کنند و با تقویت حس کنجکاوی و روحیه پرسشگری فرآیند را طی کنند تا ایران در عرصه های مختلف رشد کند.
وی شکوفایی استعدادهای پژوهشی در آموزش و پرورش را منوط به اهمیت دادن به پژوهش در فرآیند تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: برای بالندگی و توسعه کشور همواره باید تلاش و کرد و روحیه مقاومت داشت.
وی از پژوهش و پژوهشگر را خداقل کاری در برابر روحیه و نگاه پژوهش محورفعالان این بخش برشمرد که آموزش و پرورش این کار را انجام می دهد.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به پژوهش های انجام شده در بین دانش آموزان دهه هشتادی در خصوص شخصیت های تاثیرگذار و الگو پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان دراین پژوهش از سردار سلیمانی به عنوان الگو نام برده اند در حالی که شخصیت و ظاهر آنها هیچ سنخیتی نبود.
وی گفت: دانش آموزان دراین پژوهش که فیلم های آن نیز وجود دارد، مطرح کردند حاج قاسم گفت سه ماه دیگر داعش نخواهد بود که به قولش عمل کرد.
لطیفی دراین برنامه از دانش آموزان در مورد ویژگی های سردار سلیمانی سوال کرد و گفت: سرسختی ، پشتکار، تاب آوری، ساده زیستی ، اخلاص ، ولایت مداری، فروتنی ، مردمداری و ایمان از جمله ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.
وی تاکید کرد: باید از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درس بگیریم و برای پیشرفت ایران همواره با روحیه مقاومت بکوشیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.