تصویر
تعلیم و تربیت دانش آموزان باید با پژوهش همراه شود
12 دی 1401 - 11:17
4
معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان باید با پژوهش همراه شود زیرا پژوهش محوری موجب بالندگی و شکوفایی استعدادها می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان باید با پژوهش همراه شود زیرا پژوهش محوری موجب بالندگی و شکوفایی استعدادها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در آیین تجلیل از دانش آموزان و معلمان برتر پژوهشی استان البرز که در سالن امام علی (ع) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ،افزود: امر تعلیم و تربیت کار زینتی ، ساده و کم اهمیتی نیست زیرا کار کردن در این عرصه بسیار سخت است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را باید با پژوهش همراه کنیم ، یادآورشد: برای رسیدن به قله ها باید به کار تعلیم و تربیت اهمیت داد.
لطیفی تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان برای رسیدن به قله موفقیت باید به دامنه ها هم توجه کنند و با تقویت حس کنجکاوی و روحیه پرسشگری فرآیند را طی کنند تا ایران در عرصه های مختلف رشد کند.
وی شکوفایی استعدادهای پژوهشی در آموزش و پرورش را منوط به اهمیت دادن به پژوهش در فرآیند تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: برای بالندگی و توسعه کشور همواره باید تلاش و کرد و روحیه مقاومت داشت.
معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به پژوهش های انجام شده در بین دانش آموزان دهه هشتادی در خصوص شخصیت های تاثیرگذار و الگو پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان دراین پژوهش از سردار سلیمانی به عنوان الگو نام برده اند در حالی که شخصیت و ظاهر آنها هیچ سنخیتی نبود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: تلاش دانش آموزان و معلمان این استان در حوزه پژوهشی قابل تحسین است که به این موضوع مهم می توان با مشاهده کسب رتبه های برتر پژوهشی و حضور فعال در نمایشگاه دست یافت.
علی حجرگشت بیان کرد: استان البرز در هفته پژهش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد که این عنوان بیانگر توجه استاندار و مسئولان مربوطه به حوزه پژوهش است.
وی یادآورشد: حضور دانش آموزان و معلمان در برنامه های هفته پژوهش البرز و کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در بخش پژوهش نشان می دهد که مدیران مدارس استان پای کار هستند.
حجرگشت ادامه داد: اولیا و مدیران مدارس با نگاه پژوهش محوری راه پژوهش و زمینه بالندگی دانش آموزان و معلمان را هموار کردند تا البرز شاهد افتخار آفرینی این عزیزان باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: برای رسیدن به قله باید کمیته های پژوهشی را در استان قوی تر کنیم.
در این آیین از ۲۵۳ معلم و دانش آموز.
پژوهنده و پژوهشگر برتر استانی و کشوری استان البرز تجلیل به عمل آمد و از ۵۳ عنوان کتاب نوشته معلمان استان البرز نیز رونمایی شد.
منبع ایرنا برچسب ها: معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان باید با پژوهش همراه شود زیرا پژوهش محوری موجب بالندگی و شکوفایی استعدادها می شود.
معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.