تصویر
تقویت روحیه مساله اندیشی و حقیقت‌جویی در جوانان، یکی از راه‌کارهای تشویق به کتاب‌خوانی است
23 آذر 1401 - 9:32
1
علی حدادی نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزاری موثر در ارتقای توسعه فرهنگی است، گفت: محور اصلی نشست‌های فرهنگی و ادبی، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است.
ارسال توسط :
پ
پ

علی حدادی نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، ، طالقان و با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزاری موثر در ارتقای توسعه است، گفت: محور اصلی نشست‌های فرهنگی و ادبی، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است.

علی حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر ؛ با اشاره به توسعه کتابخانه‌های شهری و نیاز به رشد فرهنگ کتاب خوانی بیان کرد: محور اصلی نشست‌های فرهنگی و ادبی، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است.
توسعه فرهنگ کتابخوانی تا حد زیادی در پیشرفت جوامع بشری نقش ماندگاری دارد اما ترویج این میراث گرانبها در شرایط فعلی کشور که آمار مطالعه آن کمتر از استانداردهای جهانی است، بدون برنامه ریزی صحیح اندکی دشوار خواهد بود.
رییس مجمع نمایندگان البرز در جمع فرهیختگان شهر گلسار خاطرنشان: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب به آموزش صحیح، افزایش سواد رسانه‌ای و تقویت پرسشگری، جستجوگری، مساله اندیشی و حقیقت جویی در میان جوانان نیاز داریم.
وی در ادامه افزود: افتخار من این است که کتاب و فرهنگ مطالعه را جزو برنامه های خود می دانم و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌نمایم.
وی تصریح کرد در بخش فرهنگی مسئولیت سنگینی را بر دوش داریم تا بتوانیم نیازهای دانش آموزان و فرهیختگان را در بخش کتاب و کتابخوانی برآورده نماییم.
حدادی با اشاره به حدیث ثقلین در خصوص وجود دو نعمت قرآن و ولایت اظهار داشت: قرآن کریم در رأس همه کتب است و آنچه در همه کتب وجود دارد در قرآن کریم موجود می باشد و بایستی با این کتاب آسمانی انس و الفت داشته باشیم و اگر قرآن ، ولایت و وحدت را مورد توجه قرار دهیم بر دشمنان و مشکلات پیروز خواهیم شد.
لازم به ذکر است در این مراسم ۱۰۰۰ جلد کتاب(شامل ۴۰۰ جلد کتب قرآنی ، ۲۰۰ جلد کتاب با موضوع نهج البلاغه و ۴۰۰ جلد نیز در خصوص ائمه اطهار(ع) و مهدویت می باشد) از سوی بیت معظم مرحوم آیت الله ملامجید مهدوی کنی به کتابخانه عمومی شهدای گلسار اهدا گردید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.