تلاشی برای برگزیدن حقیقت
07 مهر 1403 - 10:47
شناسه : 1421345
0

امروز ۲۸ سپتامبر به عنوان روز جهانی خبر با شعار “حقیقت را برگزین” نامگذاری شده است؛ عنوانی که قرار است اهمیت و نقش خبر و رسانه را در جامعه جهانی معرفی کند. عادله ارشادی مقدم – پایگاه خبری کرج امروز؛ رسانه‌ها، همچون یک رسانای قوی، اخبار را به سرعت برق در جهان منتشر می‌کنند؛ آنچه […]

امروز ۲۸ سپتامبر به عنوان روز جهانی خبر با شعار "حقیقت را برگزین" نامگذاری شده است؛ عنوانی که قرار است اهمیت و نقش خبر و رسانه را در جامعه جهانی معرفی کند.

عادله ارشادی مقدم – پایگاه خبری امروز؛ رسانه‌ها، همچون یک رسانای قوی، را به سرعت برق در جهان منتشر می‌کنند؛ آنچه مهم است تشخیص اخبار راست از دروغ، در این جهان پر ازدحام و استکباری‌ست. تلاشی برای دور ماندن از برق گرفتگی‌ها و سوختگی‌های رسانه‌ای!

آزادی رسانه‌ها، در جهان امروز به یک طنز تلخ تبدیل شده است. کمتر رسانه‌ای در جهان و با ابعاد گسترده مخاطب وجود دارد که تحت سیطره یکی از ارکان ثروت یا قدرت نباشد؛ این به معنای تسلط کامل این ارکان و جهت‌دهی آنها بر اخبار و اطلاعات می‌باشد.

بی شک اشراف اطلاعاتی و خبری یکی از اساسی‌ترین و مهمترین فاکتورهای غلبه بر جامعه و حتی جنگ‌ها از هر نوع نظامی، ، و سایبری ‌ست.

این ارکان که عموم آنها در اختیار استکبارگران قرار دارد، باعث شده بخش زیادی از افکار جهان به واسطه رسانه‌های تحت نظر آنها همسو با برنامه‌ها و اهداف‌شان پیش رود.

تقریبا می‌توان گفت هیچ رسانه آزادی در جهان وجود ندارد. از این رو درک و آگاهی نسبت به وضعیت رسانه‌ها و وابستگی‌های آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اینکه بتوانیم تشخیص دهیم رسانه‌ها با چه هدف و انگیزه‌ای اقدام به نشر خبر کرده‌اند، موضوعی‌ست که باید با جدیت به آن بپردازیم و درست از غلط را تشخیص دهیم.

از این رو روز جهانی خبر تعیین شده تا به ما یادآوری شود که هر خبری حقیقت نیست و باید نسبت به آنچه می‌شنویم، می‌خوانیم یا منتشر می‌کنیم آگاهی و اشراف بیشتری داشته باشیم.

این روز را به امید دستیابی به رسانه‌ها و اخباری صادق و شفاف، گرامی می‌داریم.

منبع: پایگاه خبری شهرداری کرج

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.