تصویر
تلاش رویان برای درمان اوتیسم با استفاده از خون بند ناف
19 اردیبهشت 1401 - 10:09
4
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا با استفاده از خون بند ناف در حال انجام است که شامل تلاش برای درمان اوتیسم، دیابت، فلج مغزی، سکته مغزی و.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا با استفاده از خون بند ناف در حال انجام است که شامل تلاش برای درمان اوتیسم، دیابت، فلج مغزی، سکته مغزی و.
.
.
است.

مرتضی ضرابی در مراسم روز جهانی ماما در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با تعریف سلول بنیادی اظهار کرد: سلولی که دو ویژگی خودنوزایی و تمایز به سلول‌های تخصصی را داشته باشد، سلول بنیادی است.
وی با بیان اینکه همه بافت‌های بدن سلول‌های بنیادی منحصر به فرد خود را دارند،گفت: سلول‌های بنیادی به دو دسته خون ساز و غیر خون ساز تقسیم می‌شوند.
وی تاکید کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف از دسته سلول‌های خون ساز هستند که بلافاصله بعد از تولد قابل جمع آوری هستند ولی متاسفانه غالبا بعد از تولد نوروز دور ریخته می‌شوند.
به گفته ضرابی امکان ذخیره سازی ۸۰ تا ۲۰۰ سی سی خون بند ناف حاوی سلول‌های بنیادی بعد از تولد نوزاد وجود دارد.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با بیان اینکه در حال حاضر دو بانک عمومی و خصوصی ذخیره خون بند ناف در کشور فعال است، افزود: تا کنون ۱۸۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی و ۵۱۰۰ نمونه هم در بانک عمومی خون بند ناف کشور ذخیره شده است.
ضرابی گفت: در کل دنیا هم حدود ۸۰۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک عمومی و ۷ میلیون نمونه هم در بانک خصوصی ذخیره سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از خون بند ناف امکان درمان ۸۰ نوع بیماری وجود دارد، افزود: ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا با استفاده از خون بند ناف در حال انجام است که شامل تلاش برای درمان اوتیسم، دیابت، فلج مغزی، سکته مغزی و.
.
.
است.
این مسئول تاکید کرد: در ایران هم بزرگترین کارآزمایی بالینی بر روی ۱۲۰ کودک ۴ تا ۱۴ سال که به فلج مغزی اطفال مبتلا هستند در حال انجام است و تزریق اول آنها انجام شد ولی تزریق دوم آنها طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا طی متوقف شده بود.
ضرابی گفت: خوشبختانه با کنترل کرونا از دو هفته گذشته مجوز تزریق دوم و سوم به جامعه هدف صادر شده و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان ادامه داد: علاوه بر این، تا کنون کارآزمایی بالینی بر روی پنج بیمار مبتلا به اوتیسم انجام شده و به زودی فاز بعدی را با شش بیمار جدید آغاز می کنیم.
منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.