تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز برگشت ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزش و جوانان البرز، غیر واقع و نادرست است /۹۰ درصد اعتبارات جذب شد پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت ضمانت ۲۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری یک شرکت دانش بنیان در البرز راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد

تلاش کنیم قدردانی ها از شرکت ملی گاز ایران استمرار داشته باشد
28 آبان 1402 - 16:33
1
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: تلاش ها فداکاری های کارکنان شرکت گاز البرز بارها و بارها از سوی رهبری و روسای جمهوری مورد قدردانی قرار گرفته که باید تلاش کنیم این قدردانی ها استمرار داشته باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: تلاش ها فداکاری های کارکنان شرکت گاز البرز بارها و بارها از سوی رهبری و روسای جمهوری مورد قدردانی قرار گرفته که باید تلاش کنیم این قدردانی ها استمرار داشته باشد.

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران جلسه قدردانی از مدیر عامل سابق و معرفی کامران ایمانی فولادی به عنوان سرپرست شرکت گاز استان البرز را به جلسه توجیهی همه شرکت های گاز استانی تبدیل کرد.
وی در این جلسه با تشریح وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای مختلف در هفته دولت و پروژه هایی که در روزهای آینده در برخی استان ها انجام می شود، بیان کرد: با افتتاح گازرسانی به شهرها و روستاها در هفته دولت و افتتاح هایی که در روزهای آینده انجام می شود تعداد شهرهایی که در کشور گازدار شده اند به هزار و ۲۵۳ و تعداد روستاهای گازدار به بیش از ۳۷ هزار روستا رسیده است.
وی با بیان اینکه در ارائه خدمت به مشترکان خانگی از خدمت رسانی به صنایع غفلت نشده است ابراز کرد: تعداد صنایع که از گاز استفاده می کنند بیش از ۱۵۲ هزار واحد رسیده و ۳۷۲ هزار نیروگاه کوچک و بزرگ از گاز استفاده می کنند، مضاف بر این ۳۹ پتروشیمی در کشور به عنوان خوراک یا سوخت از انرژی گاز تامین می نمایند.

جایگاه گاز در شاخص های توسعه
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر جایگاه مهم گاز در توسعه بیان کرد: در شاخص های توسعه ای کشور گاز جایگاه ویژه ای دارد و نمی توانند این عامل توسعه را کنار بگذارند هیچ کشوری نمی تواند این کار را بکند.
این مدیر ارشد ملی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی با تشریح شرایط ایران اسلامی و مبارزه ای که برای استقلال می کند، خاطر نشان کرد: کارکنان صنعت گاز باید به جایگاه خدمتی که دارند افتخار کنند؛ همه کشورها اطراف علیه یک کشوری که می خواهد مستقل باشد برای تحقق این هدف مانع تراشی می کنند و کارکنان شرکت گاز در این مسیر و استقلال جایگاه ویژه ای دارند پس نمی توان در انجام خدمات کوتاهی کرد.
رحمانی بیان کرد: تلاش ها فداکاری های کارکنان شرکت گاز البرز بارها و بارها از سوی رهبری و روسای جمهوری مورد قدردانی قرار گرفته که باید تلاش کنیم این قدردانی ها استمرار داشته باشد.
وی جنس کار در شرکت های گاز استانی را مستقیم در ارتباط با مردم عنوان کرد و ادامه داد: با این ویژگی کارکنان صنعت گاز باید بردباری و شکیبایی داشته باشند و این ویژگی مهم فعالیت آنان است.

تشریح روزهای سخت زمستان سال گذشته
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد: در زمستان سال گذشته با شرایطی که بر کشور حاکم شد پش از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آن بحران عظیم عملکرد شرکت ملی گاز ایران و شرکت های گاز استانی مورد قدردانی مسئولان ملی و استانی قرار گرفت.
رحمانی با تشریح زمستان سال ۱۴۰۱ به دلیل شرایط خاص آب و هوایی کشور که بسیار خاص بود اضافه کرد: در زمستان سال گذشته حدود ۶۲ روز در ۲۴ استان کشور شاهد دمای منفی صفر درجه بودیم که با درایت، مدیریت و توانمندی کارکنان شرکت های گاز استانی آن روزها را پشت سر گذاشتیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته همه کسانی که به نوعی در فرایند مصرف گاز نقش داشتند در مدیریت مصرف آن کمک کردند که توانستیم آن روزهای سرد را پشت سر بگذاریم و همه مسئولان از راس هرم تا پایین ترین مسئول نسبت به عملکرد کارکنان صنعت گاز اشراف داشتند و از این عملکرد قدردانی کردند.

قدردانی از همراهی مدیران استانی
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تشریح عملکرد مدیران استانی و برخی از استانداران گفت: سال گذشته که با ناترازی گاز مواجه بودیم برخی از استانداران با درک شرایط پیش از آنکه شرکت ملی محدودیت ها را اعلام کند شخصا با کارکنان امداد گاز در استان مورد نظر در مغازه ها حضور پیدا می کردند و مردم و کسبه را نسبت به شرایط آگاه می ساختند که در نتیجه این رفتار و کردار مردم آگاهانه در مدیریت مصرف مشارکت می نمودند.
رحمانی خاطر نشان کرد: ایثار و فداکاری کارکنان شرکت های گاز استانی در استان های مختلف در زمستان سال گذشته طوری بود که هر مسئولی که این فعالیت ها را مشاهده می کرد از عملکرد همکاران در شرکت های گاز استانی لب به تحسین گشود و زمستان امسال نیز باید به شیوه سال گذشته اقدام کنیم و با توجه به ناترازی که احیانا ممکن است پیش بیاید خود را آماده کنیم.
وی مطرح کرد: تمام تلاش شرکت ملی گاز ایران این است که تولید گاز طبیعی شرایط مطلوبی داشته باشد اما باید صرفه جویی مد نظر باشد در شرایط پیک مصرف در سال گذشته حدود ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و در تغذیه می شد که همه گاز تولیدی به مصرف می رسید.

تشریح مصرف گاز طبیعی در روزهای زمستان سال گذشته
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مصرف فقط در بخش خانگی نیست بیان کرد: در مهرماه مصرف بخش خانگی نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون بود، در برخی از روزهای زمستان سال به ۴۸۰ تا ۵۰۰ میلیون متر مکعب و در روزهای دی ماه گذشته به طور متوسط مصرف نزدیک به ۴۲۰ میلیون متر مکعب رسید، به طور کلی در زمستان سال گذشته مصرف متوسط گاز به ۳۶۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.
رحمانی با تشریح آن روزهای بحرانی ادامه داد: با روزهای فوق بحرانی هم مواجه بودیم به طوری که اگر یک علمک بیشتر از حد مجاز مصرف می کرد با بحران مواجه می شدیم، در نتیجه برای رفع همین مشکلات مجبور شدیم برخی از مشترکان مانند استخرها و اماکن را محدود کنیم.

پایداری و همراهی در پایداری جریان گاز از شاخصه های ارزیابی است
وی افزود: یکی از شاخص های ارزیابی مصرف گاز پایداری جریان گاز و همراهی در پایداری جریان گاز است و از مدیران عامل شرکت های گاز استانی در سراسر کشور انتظار داریم در این زمینه دقت نظر داشته باشند، نقاط قوت و ضعف خود را در استان شناسایی کنند، در استان البرز حتما تا کنون اقدامات اصلاحی را حتما باید انجام می دادید، اما برخی از اقدامات کوتاه مدت است که باید مورد ارزیابی قرار گیردمدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: برای مدیریت بحران های احتمالی سناریوهای مختلف برای خود بنویسید، همان گونه که در شرکت ملی گاز ایران چهار سناریو نوشته شد که در آینده ای نزدیک به همه استان ها ابلاغ می شود، اما باید توجه کرد که سناریوهای ابلاغی کلان هستند و شرکت های گاز استانی نسبت به شرایط مکانی خود باید سناریو داشته باشند.
رحمانی تاکید کرد: جلسه های هماهنگی سوخت باید حتما هر چه سریع تر مجدد در استان راه اندازی کنید که این جلسه ها در شرکت ملی گاز ایران حدود پنج هفته راه اندازی شده، در استان ها باید از این هفته شروع کنند.
وی اظهار کرد: بررسی سوخت دوم صنایع باید انجام می دادید که اگر در این رابطه اقدامی صورت نگرفته اکنون فرصتی ندارید و هر چه سریع تر اقدامات گذشته را به سرانجام برسانید، اگر محدودیتی از طرف دیسپاچینگ یا شرکت ملی گاز ایران اعمال شد حتما باید اجرایی شود تاخیر در اجرا منجر به اتفاقات سال گذشته می شود.
این مسئول در شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد: این شرکت اصلا تمایلی به محدودیت گاز صنایع ندارد، اما مشترکان خانگی خط قرمز هستند، لیکن از نظر عملیاتی هم شبکه باید حفظ شود؛ چراکه یک شبکه اگر از گاز تخلیه شود، تغذیه مجدد آن دشواری های خاص خود را دارد و حوادث غیر قابل پیش بینی به وجود می آید.

شهرک های صنعتی شناسایی و اولویت آن مشخص شود
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: شناسایی شهرک های صنعتی که از سه هفته پیش اعلام شده بود تا پایان این هفته باید به شرکت ملی گاز ایران معرفی شوند، مضاف بر این شهرک های مهم صنعتی و اولویت بندی شده باید مشخص شود و بر اساس آن تحلیل باید وجود داشته باشد.
رحمانی مطرح کرد: اطلاع رسانی درباره مدیریت مصرف، قیمت های جدید به مردم و مشترکان یکی از مهم ترین نکاتی است که نباید از آن اغفال کرد، شرکت های گاز استانی از شرکت های پیش قراول در خدمت رسانی به مردم هستند و نحوه خدمت رسانی به مردم شناسه شرکت های گاز استانی است بنابراین خدمت رسانی به مردم وظیفه شرکت ملی گاز ایران و شرکت های گاز استانی است و در این راستا رفتار درست با ارباب رجوع شناسه شرکت ملی گاز ایران بوده و در اولویت قرار دارد.
وی تاکید کرد: در مورد تعرفه های جدید و پاداش به کم مصرف ها حتما اطلاع رسانی شود و از طریق رسانه های دیداری و شنیداری با مردم در میان گذاشته شود.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد: کلیپ های یکسان که از طرف شرکت ملی گاز ایران به شرکت های گاز استانی داده می شود باید در دستور کار اطلاع رسانی قرار داده شود و بر اساس آن کلیپ ها به مردم اطلاع رسانی شود، حتما ارتباط تنگاتنگ با صنایع وجود داشته باشد و آنان را در مورد مصرف بهینه گاز توجیه شوند.
او بهینه سازی، مقاوم سازی و هوشمند سازی را از پروژه های تکلیفی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و ادامه داد: این وظایف بالطبع در شرکت های گاز استانی هم باید پیگیری شود، در زمینه مدیریت دارایی فیزیکی همکاران در بهره برداری بازرسی و اداری و خدمات رفاهی مدیریت دارایی فیزیکی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ چراکه این تاسیسات را برای زمان کوتاه بنا نکرده ایم و اگر به خوبی از آن نگهداری شود قابلیت استفاده طولانی مدت دارد؛ بنابراین در موضوع مدیریت دارایی فیزیکی اقدامات مناسب انجام دهید.

همبستگی سازمانی شرط موفقیت
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تا زمانی که یک سازمان همبستگی داشته باشد آن سازمان آسیب نمی بیند، اگر در سازمان ایرادی وجود دارد، مکتوب به مدیر عامل نوشته می شود و تصمیم گیری و اجرای سیاست بر عهده مدیر عامل بوده و همه موظف به اجرای آن هستند.
رحمانی گفت: هدف مشترک یکی از شاخص های سازمان های یادگیرنده است و وظیفه مدیرعالی و مدیران میانی سازمان یادگیری و وجود گفتمان استراتژیک در سازمان است.
وی خاطر نشان کرد: در هر سازمان و شرکت گاز استانی باید برای همه واحدها استراتژی تعیین شود و هر واحد استراتژی خود را بداند، در واقع شرکتی که موفق است باید آن موفقیت تداوم داشته باشد اکنون که شرکت گاز استان البرز لوح سپاس جشنواره شهید رجایی را دریافت کرده انتظار می رود تا در سال های آینده این موفقیت تکرار شود.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: موفقیت های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در پرتو افتخاراتی است که شرکت های گاز استانی کسب می کنند و انتظار دارم تا این همبستگی در شرکت های گاز استانی و شرکت گاز استان البرز تداوم داشته باشد و در کنار همه این مولفه ها رعایت اخلاق حرفه ای و اسلامی از سوی مدیران در شرکت های گاز استانی کمترین توقع و انتظار از آنان است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.